۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۰۶۵
امروز برگزار شد؛

نخستین جلسه شعر خوانی ویژه شاعران طلبه و روحانی مازندران‌

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه شعر خوانی ویژه شاعران طلبه و روحانی استان برگزار شد.
ترنم شعر نبوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین جلسه شعر خوانی ویژه شاعران طلبه و روحانی استان امروز با در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

 

سردار عبدالله ملکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این مراسم گفت: در این مراسم طلاب و روحانیانی با ذوق ادبی بالا حضور دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در بخش های مختلف است.

 

وی با اشاره به این که طلاب حوزه علمیه در کنار توجه به علم آموزی و تهذیب به فعالیت های فرهنگی و هنری نیز مشغول هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب حوزه دارای ذوق ادبی هستند که این جشنواره فرصت مغتنمی برای شناسایی و معرفی این ظرفیت ها است.

 

سردار ملکی  با بیان این که روحانیت آگاه و با بصیرت در تاریخ اسلام همواره در جهت اعتلای اسلام ناب و تشیع پیشتاز بوده است، خاطرنشان کرد: حضور با صلابت و معنویت افزای روحانیت در هشت سال دفاع مقدس خود نشان از حضور پررنگ و اثرگذار جامعه روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به سابقه درخشان روحانیت مازندران در تاریخ انقلاب و پس از آن، بیان داشت: طلاب و روحانیان مازندرانی در همراهی امام راحل در پیروزی نهضت و همچنین پس از پیروزی انقلاب نقشی بسیار اثرگذار و ماندگار به نمایش گذاشتند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این که نقش روحانیت شیعه در انجام مسؤولیت خطیر رسالت الهی تبلیغ و ترویج فرهنگ پویای مکتب حیاتبخش اسلام تعیین کننده بوده است، خاطرنشان کرد: حضور و همراهی روحانیت اصیل شیعه موجب پیروزی و بقای نظام اسلامی شده است.

 

وی با اشاره به این که مازندران قبل از پیروزی انقلاب نیز بیشتری طلبه و روحانی را در حوزه علمیه قم دارا بود، افزود: امروز نیز سهم مازندران از طلاب حوزه علمیه قم هفت هزار نفر است که این نشان دهنده جایگاه علوی و نبوی مردم این دیار است.

 

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران نیز در این نشست با بیان این که در حال حاضر نیز بیش از دو هزار طلبه در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه مازندران در تاریخ همواره از رونق علمی بالایی در کشور برخوردار بوده است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش طلاب و روحانیان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این استان در جنگ تحمیلی بیش از 400 شهید طلبه و روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

 

وی در ادامه گفت: به همین منظور نخستین جلسه شعر خوانی دفاع مقدس، ایثار، بسیج، شهدای روحانی استان، انتظار، عاشورا، غدیر  و امام علی(ع)، ولایت، امام و رهبری، مقاومت ملل و بیداری اسلامی ویژه شاعران روحانی و طلبه مازندرانی حوزه های علمیه برادر و خواهر استان امروز برگزار شده است.

 

گفتنی است؛ در این نشست طلاب برادر و خواهر استان مازندران به شعرخوانی پیرامون دفاع مقدس، امام زمان(ع) و انتظار، هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام پرداختند./1316/پ202ب1

ارسال نظرات