۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۴۰۰۶۷
آیت‌الله حسینی بوشهری:

کمبود اعتبارات از جمله مشکلات اصلی برای توسعه حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور کمبود اعتبارات را از مشکلات اصلی برای توسعه حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: در عین این‌که دولت بودجه‌ها و اعتباراتی را بیان می‌کند، ولی در مقام تخصیص اعتبار 100 درصد 25 درصد تخصیص داده می‌شود و در مقام عمل نیز کل طرح‌ها باقی می‌ماند و ما به کارهای روزمرگی باز می‌گردیم.
 آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار استاندار کرمان با اشاره به گزارش کار استاندار گفت: برکات طرح و برنامه‌های شما شامل حال استان بلکه موفقیتی برای کل کشور است.

 

وی افزود: همه جا پول نقش نخست را در موفقیت ندارد؛ برنامه‌ریزی درست و نیروی انسانی کارآمد اگر در کنار سرمایه قرار گیرد سبب موفقیت می‌شود.

 

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت نیز همکاری خوبی در زمینه توسعه حوزه‌های علمیه داشته باشد؛ در توسعه فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه، حضور روحانیت و پر کردن خلأهای موجود در استان کرمان نیازمند یک برنامه هستیم.

 

وی ادامه داد: تاکنون یکی از مشکلات اصلی برنامه نداشتن بوده است، مبنای ما این است که در هر مرکز استان یک مجتمع بزرگ حوزوی برای پاسخگوی به نیازهای استانها ساخته شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور کمبود اعتبارات را از دیگر مشکلات برای توسعه حوزه‌های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: در عین این‌که دولت بودجه‌ها و اعتباراتی را بیان می‌کند، ولی در مقام تخصیص اعتبار 100 درصد 25 درصد تخصیص داده می‌شود و در مقام عمل نیز کل طرح‌ها باقی می‌ماند و ما به کارهای روزمرگی باز می‌گردیم؛ از این رو نمی‌توان گام‌ها بزرگی داشت.

 

وی تصریح کرد: کارها باید براساس نیاز سنجی‌ها صورت گیرد، حتی اگر لازم باشد یک گروه مشترک برای کارهای اولیه قرار گیرد؛ امیدواریم به وسیله هم افزایی شاهد یک حرکت بزرگی در استان کرمان باشیم.

 

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان نیز در سخنانی تعداد روحانیان استان را 6 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی قریب به 2 هزار روحانی کمبود داریم.

 

وی افزود: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره برد؛ همچنین می‌توان از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس و سرمایه گذاران استفاده کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات