۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۴۰۰۷۳

اخبار کوتاه فرهنگی شهرستان کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان گفت: در 9 ماهه سال جاری میزان رشد جمعیت شهرستان کاشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
اخبار كوتاه

علی مستوری رییس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به فراوانی نام ها در شهرستان کاشان گفت: به لحاظ فراوانی نام های پسر در شهرستان کاشان در 9 ماهه امسال به ترتیب امیرعلی، علی، امیرحسین، محمد و ابوالفضل بیشترین اسامی و در بین دختران نیز فاطمه، نازنین زهرا، ریحانه و فاطمه زهرا به ترتیب بیشترین نام را در شهرستان کاشان داشته و استفاده از اسامی ائمه اطهار(ع) از اولویت های نامگذاری والدین‌ کاشانی بوده است. 

وی با اشاره به ثبت 4 هزار و 319 مورد تولد در 9 ماهه امسال شهرستان کاشان یاد آورشد: این میزان ولادت در شهرستان کاشان نسبت به مدت مشابه پارسال 4 درصد افزایش داشته است.

مستوری فرهنگ مذهبی مردم شهرستان کاشان را در استفاده از نام ائمه اطهار(ع) برای فرزندان خود را تاثیرگذار دانست و افزود: بروز و ظهور فرهنگ دینی و مذهبی مردم شهرستان کاشان در فراوانی نام های انتخاب شده برای نوزادان خود، مصادق بارز این ادعا است.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان یادآورشد: مردم شهرستان کاشان به دلیل سبقه فرهنگی و مذهبی، در اکثریت نام گذاری های خود از اسامی ائمه اطهار(ع) و مشتقات آن استفاده می‌کنند.

 

نشست کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان کاشان

نشست کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان کاشان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزارشد.

علی مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کاشان ومسؤول کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان کاشان در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و شهداء انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برلزوم انتقال اهداف و آرمانهای امام وشهدا به نسلهای سوم وچهارم انقلاب تاکید کرد.

وی با اشاره به بیانات امام راحل،خدا محوری و وحدت کلمه و اتحاد را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ضرورت اتحاد و انسجام ملی، مذهبی را در شرایط کنونی یادآور شد.

مشربی اجرای برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری را در انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب به نسل جوان موثر دانسته و حفاظت و حراست از آنها را از ضروریات دانست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کاشان، همفکری و همکاری ارگانهای شهرستان در زمینه اجرای برنامه های متنوع و نشاط آفرین فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر را از دیگر اهداف برگزاری این نشست اعلام کرد.

لازم به ذکر است، انجام برنامه های قرآنی از جمله محفل انس با قرآن در بخش های تابعه شهرستان،برنامه های فرهنگی جهت دانش آموزان از جمله مصوبات این نشست بود.

 

امام جمعه برزک‌کاشان: وحدت کلید رمز موفقیت مسلمانان است

امام جمعه برزک کاشان گفت: وحدت یک استراتژی است که امام راحل (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن را اعلام کرد تا شیعه و سنی با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن حلاجی مفرد امام جمعه برزک کاشان در مراسم روز وحدت با اشاره به نقش فعالیت های انگلیس در ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: عبدالوهاب که یک جاسوس انگلیسی است بنای وهابیت را گذاشت و هدفش به جان هم انداختن شیعه و سنی بود در حالی که اسلام را نه می توان از شیعه و نه از سنی جدا نمود.

وی افزود: امروز نیز همان انگیزه که عبدالوهاب را جهت اختلاف بین مسلمانان در جامعه اسلامی به وجود آورد با ترفند دیگری و به تعبیری عمامه های انگلیسی یا آخوند نماها را به انگلیس می برند تا از طرق مختلف به ویژه رسانه ها به مقدسات مسلمانان اهانت کنند و باعث ایجاد اختلاف شوند و برخی نیز غافل هستند که چه می گویند و دست های پشت پرده را نمی بینیند و این درحالی است که تنها دشمنان از حرف های این روحانی نماها خوشحال می شوند.

امام جمعه برزک کاشان یاد آورشد: کارها و فعالیت ها یی که احساسات هر گروه را تحریک کند خطرناک است و غربی ها از طریق رسانه ها و ماهواره های خود مخالف وحدت هستند و هفته وحدت را به عنوان هفته برائت معرفی می کنند./1307/د101/ب

ارسال نظرات