۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۴۰۰۸۷
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

برای ملکه شدن اخلاق پسندیده باید آن را استمرار بخشید

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که به همین راحتی نمی توان از کسی انتظار داشت تا اخلاق خوب در او ملکه شود گفت: وقتی خروجی اعمال ما خوب و پسندیده شده و خوب بودن در ما ملکه می شود که در اعمال حسنه استمرار داشته باشیم.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش بزرگ نکوداشت تلاش های علمی آیت الله محمدی اصل زنجانی با بیان این که اکرام علما همان تکریم پیامبر (ص) است گفت: همین اکرام علما نوعی تکریم دین است و باید از برگزار کنندگان این همایش تشکر و قدردانی کرد و امیدواریم که بتوانند این سنت حسنه را که برای تکریم اساتید خود پایه گذاری نموده اند، ادامه دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به مقام شامخ علمی آیت الله محمدی اصل زنجانی اظهار داشت: این بزرگوار بیش از 50 سال در خدمت شریعت نبوی و تربیت نفوس مستعد بودند و امروز نیز شاهد هستیم که شاگردان این بزرگوار هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ علمی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هستند که البته بنا به فرموده پیامبر (ص) تکریم عالم نوعی تکریم و احترام به خود پیامبر (ص) است.

 

این مسؤول در ادامه خاظرنشان کرد: از خدا می خواهیم و امیدواریم که توفیقی عنایت فرماید تا با تلاش طلاب جوان مستعد و به برکت وجود این بزرگواران حوزه علمیه زنجان که زمانی نه چندان دور یکی از قطب های علمی و آموزشی منطقه و کشور بود و مراجع عظام بزرگواری در آن حضور داشتند، بتواند آن طراوت و نشاط علمی گذشته را به دست آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه برای ملکه شدن اخلاق پسندیده در انسان باید آن را استمرار بخشید تأکید کرد: قطعا زمانی می توان خروجی اعمال و اخلاق حسنه را از انسان انتظار داشت که برخی از صفات پسندیده در او ملکه شود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه افزود: برای ملکه شدن اخلاق حسنه نیز فقط مدت زمان اندکی به آن عمل کردن کافی نیست بلکه باید مدت زمان زیادی به آن استمرار بخشید که آیت الله محمدی اصل زنجانی یکی از همین افراد بودند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به روایات اسلامی و تفاوتی که میان عالم و عابد وجود دارد اظهار داشت: اگر به روایات اسلامی نگاهی داشته باشیم می بینیم که در قیامت مقام یک عالم و عابد بسیار متفاوت است چرا که عابد را به سبب کارهای پسندیده و عبادت های او شایسته رفتن به بهشت ولی عالم را نه تنها شایسته وارد شدن به بهشت می دانند بلکه او را به سبب هدایت ها و راهوری هایش در این دنیا شایسته مقام شفاعت دیگران برای ورود به بهشت معرفی می کنند.

 

گفتنی است؛ در پایان این همایش لوح تقدیر و یادبودی از سوی امام جمعه و استاندار زنجان به آیت الله شیخ ابراهیم محمدی اصل زنجانی اهدا شد. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات