۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۴۰۱۰۹

اجرای بیش از 100 پروژه عمرانی از محل اعتبارات زکات در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات خراسان جنوبی با اشاره به این که میزان زکات دریافتی امسال سه میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال بوده است، گفت: از محل درآمدهای جمع آوری زکات در خراسان جنوبی تاکنون بیش از 100 پروژه عمرانی به انجام رسیده است.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین فلسفی، رییس ستاد زکات خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که زکات دریافتی امسال در خراسان جنوبی 125 درصد رشد داشته است، گفت: ‌این میزان رشد در مقایسه با زکات جمع آوری شده در نه ماهه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته به دست آمده است.

 

وی با اشاره به این که میزان زکات دریافتی امسال سه میلیارد و 532 میلیون ریال  بوده است، ادامه داد: سهم زکات مستحبی از تمام مبلغ زکات جمع‌آوری شده سه میلیارد و 125 میلیون ریال است که این زکات در اختیار کمیته امداد قرار گرفته و تاکنون بیش از 100پروژه عمرانی در سطح استان با استفاده از این اعتبارات انجام شده است.

 

حجت الاسلام فلسفی با بیان این که سهم محرومان از این میزان زکات، 413 میلیون و 900 هزار ریال است، ادامه داد: زکات جمع آوری شده از مردم در همان محل جمع آوری شده در راستای عمران و آبادی آن منطقه مورد استفاده قرار گرفته و سهم پرداختی زکات در شهرستان بیرجند از سایر شهر های استان بیشتر بوده که این امر تقید مردم را به دستورات دینی نشان می دهد.

 

وی با بیان این که برای گسترش فرهنگ پرداخت زکات و خمس در خراسان جنوبی کارگاه های آموزشی زیادی برای عاملان زکات و طلاب حوزه های علمیه برگزار شده است، ادامه داد: اطلاع رسانی در مورد نحوه استفاده از زکات های دریافتی استقبال مردم را برای پرداخت زکات افزایش داده و موجب شده مردم با آرامش خاطر زکات خود را به عاملان و دفاتر ائمه جمعه پرداخت کنند.

 

رییس ستاد زکات خراسان جنوبی با اشاره به این که زکات های جمع آوری شده توانسته نقش موثری در کار آفرینی برای نیازمندان و آبادانی مناطق روستایی داشته باشد، گفت: در حال حاضر که افزایش تحریم ها و کاهش قیمت نفت کشور را با کمبود اعتبار برای تکمیل پروژ های عمرانی روبه رو کرده و همچنین در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای فعال کردن چرخه تولید و اقتصاد مقاومتی در آمدهای حاصل از زکات می تواند نقش موثری در تکمیل پروژه های عمرانی و آبادانی کشور داشته باشد.

 

حجت الاسلام فلسفی با اشاره به این که باید تبلیغ چهره به چهره در زمینه افزایش پرداخت خمس و زکات در میان مردم صورت گیرد، یادآور شد: خمس و زکات حق نیازمندان و محرومان در ثروت آدمی است که انسان باید این حق را پرداخت کند تا دینی به گردنش نباشد و از سوی دیگر خداوند انسان را اجبار نکرده که تمامی زکات و خمس را در شرایطی که نیازمند است یکجا پرداخت کند بلکه انسان به می تواند در حدی که در وسعش است زکات و خمس خود را پرداخت کرده و مابقی مبلغ باقی مانده را به صورت قرضی و اقساطی در اختیار امام و عاملان جمع آوری خمس و زکات قرار دهد. /968/پ203/ب 

ارسال نظرات