۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۴۰۱۳۸

ارائه مشاوره مذهبی در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌ که 25 مبلغ خواهر به مدارس شهرستان بیرجند اعزام شده‌اند، گفت: در طول سال تحصیلی مشاوران مذهبی به مدارس اعزام و به دانش‌آموزان در زمینه احکام و مسأل فرهنگی و دینی مشاوره ارائه می دهند.
طلاب خواهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، فاطمه همتی، مدیر امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، بعد از ظهر امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیرجند با بیان این که برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و ارائه مشاوره مذهبی یکی از اقدامات بسیار مهم سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ارتقا سطح فرهنگ و بصیرت دینی در میان دانش آموزان است، گفت: با توجه به این که هجمه فرهنگی دشمنان بر روی دانش آموزان و به خصوص نوجوانان متمرکز شده است ارائه مشاوره دینی به دانش آموزان و تقویت سطح بصیرت آن ها می تواند در مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان موثر باشد.

 

وی با بیان این که در مناسبت های اخیر 25 مبلغ خواهر برای انجام فعالیت های تبلغی به مدارس شهرستان بیرجند اعزام شده اند، افزود: طلاب خواهر مدارس دینی خراسان جنوبی ارتباط مستمری با دانش آموزان داشته و به صورت هفتگی و در مناسبت های خاص اقدام به برگزاری دوره های مشاوره ای و گفتمان های دینی برای دانش آموزان می کنند.

 

مدیر امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در میان دانش آموزان و فرهنگیان، ادامه داد: اعزام امام جماعت به مدارس، برگزاری مراسم اعتکاف و برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان از دیگر اقدامات این سازمان در طول سال تحصیلی بوده است.

 

همتی با اشاره به این که مشاوره مبلغان خواهر در مدارس شامل بیان احکام، شرعیات و مباحث گوناگون فرهنگی می شود، تاکید کرد: استقبال دانش آموزان دختر از این مشاوره ها بسیار خوب بوده و با این مشاوره ها می توان حجم انبوهی از مشکلات دانش آموزان را حل کرد.

 

وی با بیان این ‌که تاکنون مجوز فعالیت 12 خانه قرآنی در سطح شهرستان بیرجند صادر شده است، افزود: هشت خانه قرآنی شهری و هفت موسسه قرآنی در شهرستان بیرجند در زمینه آموزش قرآن به خواهران فعال هستند.

 

مدیر امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برای راه‌اندازی خانه های قرآن در 19 روستای خراسان جنوبی و معرفی این روستاها برای گرفتن مجوز با دهیاری ها هماهنگی شده است که با هماهنگی های صورت گرفته این 19 خانه قرآنی به زودی در مناطق روستایی افتتاح خواهند شد.

 

همتی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها، تاکید کرد: اعزام روحانی به روستاهای پرجمعیت و مجهز کردن کتابخانه‌های مناطق اهل سنت به کتاب‌های تقریب مذاهب از اقداماتی است که اداره تبلیغات اسلامی بیرجند برای سال آینده در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت برای کودکان و بانوان در خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری جشنواره قرآنی کودکان، برگزاری مسابقات تلاوت و تسنیم و تفسیر نورالهدی از جمله این برنامه‌ها در سطح استان است.

 

مدیر امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که ماهواره ها به شدت در زمینه متلاشی کردن بنیان خانواده و انحراف زنان و دختران جوان مشغول پخش برنامه های فرهنگی مختلف هستند، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری کارگاه های سبک زندگی دینی در موسسات قرآنی و فرهنگی مختلف اقدام به  آموزش بانوان و دختران جوان در زمینه های گوناگون فرهنگی کرده است./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات