۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۴۰۱۴۵
دبیر جشنواره فیلم فجر:

سینمای ایران بدون اتکا به غرب روی پای خود ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان این‌که با وجود تمام مشکلات، سینمای ایران بدون اتکا به سینماهای غربی بر پای خود ایستاده است، گفت: امسال تمام کسانی که در جشنواره فیلم فجر اثری ارائه کردند از نسل جدید انقلاب هستند.
عليرضا رضا داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا رضا داد، دبیر جشنواره فیلم فجر و مشاور معاون سینمایی وزیر ارشاد امروز در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ساخت فیلم «محمد(ص)» گفت: ساخت این فیلم از سال 1386 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، خوشبختانه این فیلم نتیجه درخشانی داشته است.

 

وی به پرده برداری از این فیلم فاخر اشاره کرد و افزود: طلاب و علاقه مندان می توانند با حضور در شهرک سینمایی مختص به این فیلم که در 55 کیلومتری قم واقع شده است، از نزدیک در جریان روند این فیلم سینمایی فاخر قرار گیرند.

 

دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان این که از بهترین افراد داخلی و خارجی برای پروژه « محمد(ص)» استفاده شده است اظهار داشت: با توجه به شأن بسیار بالای رسول اکرم(ص) سعی شده که بهترین امکانات و بهترین افراد در این فیلم بکار گرفته شود.

 

وی با اشاره به این که سینمای کشور به شدت نیازمند به حمایت و توجه است ادامه داد: بودجه ای که اکنون برای سینمای حرفه ای کشور در نظر گرفته شده بسیار کمتر از برخی فیلم های خارجی است.

 

رضا داد با بیان این که ایران تنها کشوری است که پس از انقلاب از اکران سینمای خارجی استفاده نکرده است خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب در تمام سینماهای ایران فیلم های خارجی اکران می شد و اقتصاد کشور بر همین مبنا بود.

 

وی یادآور شد: با وجود تمام مشکلات، سینمای ایران بدون اتکا به سینماهای غربی بر پای خود ایستاده است، امسال تمام کسانی که در جشنواره فیلم فجر اثری ارائه کردند از نسل جدید انقلاب هستند.

 

دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان این که 6 سال برای ساخت فیلم «محمد(ص)» تلاش شده است گفت: با مشکلات و تلاش بسیار توانستیم این فیلم فاخر و مهم را به نتیجه برسانیم، اگر توجه مادی و معنوی درستی به سینما شود به یقین شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود، تاکنون نیز توجه علما سبب پیشرفت سینما شده است./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات