۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۴۰۱۴۶
مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان:

دشمن وحدت مسلمانان و جهان اسلام را نشانه رفته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان ضمن تأکید بر ضرورت حفظ وحدت میان جامعه مسلمین، گفت: دشمن وحدت مسلمانان و جهان اسلام را نشانه رفته است.
حجت الاسلام صالحيان

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با توجه به فرا رسیدن میلاد مسعود نبی مکرم اسلام و هفته وحدت پیرامون وجود فرقه های تکفیری در میان شیعه و سنی با حمایت لندن و واشنگتن و نحوه مقابله با آنها گفت: تفرقه افکنان میان شیعه و سنی مسلمان نما هستند، چرا که در اسلام هر فردی یا باید در مسائل دینی خود مجتهد باشد یا از مجتهدی تقلید کند.

 

وی تأکید کرد: دشمنان هیچگاه از این اقدامات تفرقه افکنانه خود دست بر نخواهند داشت، بنابراین برما فرض است که هوشیار بوده و در راستای مقابله با برنامه های آنها آمادگی داشته و بصیرت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صالحیان با بیان این که هر کسی که اسلام را بشناسد می داند که روح وحدت در اسلام دمیده شده است، افزود: اسلام به همه مکاتب آسمانی توصیه کرده که بر نقاط مشترک که مهم ترین آنها توحید است، وحدت کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توطئه های دشمنان برای بر هم زدن اتحاد و انسجام مسلمانان و تضعیف دنیای اسلام، حفظ وحدت بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

 

مسؤول ستاد رسیدگی به امور مساجد با وجود این که نقاط اشتراک مذاهب اسلامی بسیار بیشتر از نقاط اشتراک میان ادیان آسمانی است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز معتقد بود که می توان برای نماز جماعت به اهل تسنن اقتدا کرد.

 

وی ادامه داد: نمی توان از نقش مساجد در حفظ وحدت جهان اسلام غافل شد، دشمن وحدت مسلمانان و جهان اسلام را نشانه رفته است از این رو مساجد می توانند در سراسر دنیا محور وحدت باشند.

 

حجت الاسلام صالحیان ابراز کرد: می توان با تمسک به مشترکات و دوری از اختلافات حول محور مساجد شاهد وحدت جهان اسلام باشیم./939/ت302/ب4

ارسال نظرات