۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۴۰۱۴۸
مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی:

مهم ترین نشانه اهل تفرقه خودخواهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه حق پژوهی گفت: مهم ترین نشانه اهل تفرقه، خود رأیی و خودخواهی است؛ این افراد می خواهند خود را مطرح کنند و دشمن نیز به آن ها فضای کار می دهد و آن ها را حمایت می کند.
وحدت

حجت الاسلام مرتضی امین نیا، مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی و مدیر پایگاه خبری فرقه نیوز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: بیان وحدت در آیات و روایات متعدد، نشان دهنده این است که وحدت یک اصل اساسی در دین اسلام است و باید به آن توجه داشت.

 

وی با اشاره به سخن امام موسی صدر، راه رسیدن به اهداف اسلام را پرداختن به اشتراکات خواند و افزود: امام موسی صدر می گوید: « لازم نیست که حتما آیات و روایات باشد، بلکه خود عقل حکم می کند که راه رسیدن به هدف، وحدت است»؛ بنابراین اگر در بعضی موارد افتراقاتی نیز وجود دارد اما ما می توانیم با تکیه بر اشتراکات که بسیار هم هستند، به وحدت کلمه برسیم.

 

مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی تصریح کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، وحدت به معنای این نیست که شیعه، سنی شود و سنی، شیعه شود. بلکه  ما می توانیم به بیان معارف و اعتقادات مذهب خود با استفاده از استدلال بپردازیم بدون این که به مذاهب دیگر توهین و بی احترامی کنیم.

 

حجت الاسلام امین نیا خودخواهی را مهم ترین مشخصه اهل تفرقه دانست و اظهار کرد: کسانی که استبداد رأی دارند، فقط به فکر منافع  و مطرح کردن خود هستند بنابراین به منافع اسلام و حفظ آن نمی اندیشند؛ این افراد قدرت اجتماع با سایرین را ندارند و دشمن نیز، به شیعه و سنی که اهل افتراق و خودخواه باشد، میدان کار می دهد و او را حمایت می کند.

 

لازم به ذکر است مؤسسه راهبردی حق پژوهی مشهد بزرگ ترین مرکز مطالعات فرقه شناسی شرق کشور است./844/ت302/ب5

ارسال نظرات