۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۱۸۵

اجرای طرح جامع تربیت مربی حفظ قرآن در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد طرح حفظ استان خراسان رضوی از اجرای طرح تربیت مربی حفظ قرآن طی سه دوره در این استان خبر داد.
اجرای طرح جامع تربیت مربی حفظ قرآن در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی در خصوص روند اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان گفت: اردوی زیارتی توجیهی با هدف تبیین برنامه جامع تربیت مربی ویژه مربیان طرح در نظر گرفته شده که اولین آن در نیمه اول دیماه سال جاری با حضور458 مربی از سراسر استان در مشهد برگزار شد.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی تبیین اصول کاربردی در کلاس های حفظ قرآن کریم، تبیین فرآیند تربیت مربی، تقویت مهارت های ارتباطی مربیان با قرآن آموزان و پاسخگویی به سوالات مربیان را از دیگر اهداف برگزاری این اردوها برشمرد.

 

حسینی با بیان این که برنامه جامع تربیت مربی در سه فاز اجرایی می شود، افزود: در فاز اول 14 استاد پشتیبان هفته ای یک بار به صورت غیر حضوری ضمن بررسی محفوظات مربیان استان به سوالات مهارتی آنان در نحوه کلاسداری می پردازند که نتایج این فاز سطح بندی مربیان و آگاهی از نیاز آن ها در دوره های تربیت مربی است.

 

وی ادامه داد: در فاز دوم با ایجاد 29 مرکز ویدیئو کنفرانس در استان و ارتباط مستقیم با مرکز تربیت مربی قم، دوره های تربیت مربی به صورت ودیئو کنفراس اجرا و در فاز سوم با اعزام مربیان برگزیده به مرکز تربیت مربی قم دوره تکمیلی اجرا می شود.

 

مسؤول ستاد طرح حفظ استان در پایان گفت: کتاب های تحلیل و آموزش قرائت، بایدها و نباید های حاملان قرآن، راهنمای تدریس و تجوید سطح دو قرآن، درسنامه حفظ قرآن در سطح یک و دو و آموزش روخوانی و روانخوانی در اولین دوره تربیت مربی به مربیان اهدا شد./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات