۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۴۰۲۰۶
امام جمعه موقت کاشان:

دلبستگی به دنیا بال پرواز انسان را می شکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان دلبستگی به دنیا را آفت انسان ها دانست و گفت: دلبستگی به دنیا بال پرواز انسان را می شکند و در فتنه ها و بحران ها نمی گذارد انسان اوج بگیرد، از این رو ساکت می شود و انکار می کند.
حجت الاسلام و المسلمين علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان پنجشنبه شب در جشن میلاد حضرت محمد و فرزندش امام جعفر صادق در مسجد النبی کاشان با اشاره به این که شب 19 دی و ایام دهه بصیرت همزمانی و تلاقی آن با شب ولادت با سعادت این دو عنصر و دو گوهر گرانبهای عالم هستی گفت: ما در برابر عزت و همیّت و قدرت و شجاعتی که این دو بزرگوار یکی رییس دین و دیگری رییس مذهب و شریعت به ما داده است در برابر احدی در دنیا کوتاه نخواهیم آمد. 

 

وی افزود: چیزی که ما از اهل بیت(ع) یاد گرفتیم هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نرویم و دست ذلت به کسی ندهیم و حسرت بیعت ذلیلانه را به دل دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بگذاریم.

 

حجت الاسلام احتشام یاد آورشد: امروز نخبه های پخته ای که اکثرا از نسل دوم و سوم هستند با رویش های جدید توانستند در برابر ذلت و خواری وامانده ها، از حیثیت امام صادق و مکتب امام صادق و شیعه اهل بیت در دنیا دفاع کنند و در برابر دشمن تن به خواری ندهند.

 

به گفته وی امروز مردم یمن، عراق، لبنان و ملت سوریه افتخار می کنند که با شما ملت و رهبر شما ملت سرافراز ایران که شاگرد امام صادق و پیامبر عظیم الشأن است عقد اخوت بستند و پیمان برادری و اطاعت بستند. 

 

امام جمعه موقت کاشان دلبستگی به دنیا را آفت انسان ها دانست و یادآور شد: دلبستگی به دنیا بال پرواز انسان را می شکند و در فتنه ها و بحران ها نمی گذارد انسان اوج بگیرد، از این رو ساکت می شود و انکار می کند.

 

وی افزود: برای برخی ها سخت است باور کنند که برخی انقلابی باشند و با امام باشند، زندان هم رفته باشند و شکنجه هم شده باشند اما در فتنه ها نتوانند از دین خود دفاع کنند و سقوط کنند. 

  

حجت الاسلام احتشام گفت: نمازخواندن و مکه رفتن و قرآن خواندن ملاک مسلمان بودن نیست چرا که معاویه هم نماز می خواند، ابوموسی اشعری هم قرآن می خواند و زیر بار ولایت امیرالمومنین نمی رفت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه ائمه اطهار از سوی اهل قبله و اهل نماز به شهادت رسیدند، یاد آورشد: هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) از سوی افراد مسیحی و یهودی و زرتشتی و مارکسیسم و ماتریالیسم و بی دین به شهادت نرسیدند بلکه همه آنها از سوی کسانی به شهادت رسیدند که اهل نماز و قرآن بودند. 

 

حجت الاسلام احتشام اظهارامیدواری کرد در ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار، یک نکته اخلاقی و تربیتی از آنها یاد بگیریم  تا در فتنه های آینده که ما و نسل آینده در پیش رو داریم به سرنوشت مسلمین صدر اسلام دچار نشویم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات