۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۲۰۷
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مشورتی روحانیان استان:

مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگی کشور نبود نسخه مشخص برای امور فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مسائل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیان است، گفت: مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگی کشور نبود نسخه مشخص برای امور فرهنگی است، کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد که برای تهیه آن باید گروه‌های مرجع از جمله روحانیت پیشقدم شوند و به دولت ایده و راهکار بدهند.
استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین جلسه شورای مشورتی روحانیان استان شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد که در این نشست صمیمی ابتدا روحانیان حاضر به بیان دیدگاه‌های خود درباره مهم‌ترین مسائل استان در حوزه‌های مختلف پرداختند و سپس استاندار آذربایجان شرقی توضیحاتی درباره مطالب مطرح شده و همچنین رویکردهای مدیریت استان ارائه کرد.

 

جبارزاده در بخشی از سخنان خود با بیان این که مسائل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیان است، گفت: مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگی کشور نبود نسخه مشخص برای امور فرهنگی است، کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد که برای تهیه آن باید گروه‌های مرجع از جمله روحانیت پیشقدم شوند و به دولت ایده و راهکار بدهند.

 

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه دولت از نظر درآمدی در شرایط سختی است و امروز 85 درصد بودجه دولت صرف امور جاری می‌شود، بحث یارانه‌ها و افزایش کارکنان دولت در سال‌های گذشته سبب شده است که دولت نتواند به مسائل مهم‌تر بپردازد و امروز اداره دولت کار واقعا سختی است.

 

جبارزاده درباره اقدامات فرهنگی مدیریت استان نیز گفت: در طول یک سال گذشته موضوع اقامه نماز و فرهنگ عفاف و حجاب در بدنه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی قرار گرفته و امروز وضعیت قابل قبولی در این زمینه داریم.

 

وی افزود: برای کارهایی فراتر از این باید برنامه داشته باشیم، امروز این برنامه را در بخش‌های اقتصادی و عمرانی تهیه کرده‌ایم اما در بخش فرهنگی همچنان نیازمند هم‌فکری متخصصان امر برای تهیه برنامه هستم.

 

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته در استان در یک سال اخیر از جمله بحث مبارزه با مواد مخدر و تهیه سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: باید مردم را نسبت به نظام و انقلاب خوشبین و امیدوار نگه داریم و در این راستا به کمک روحانیت نیاز داریم.

 

وی افزود: انتظار داریم روحانیان برای بهتر اداره کردن استان و خدمت بیشتر به مردم به مسؤولان ایده بدهند و لزوم این تعامل و همکاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است.

 

همچنین حجت‌الاسلام احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در سخنانی گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همه است و در این میان وظیفه روحانیت سنگین‌تر است.

 

وی در ادامه تهذیب نفوس، تحکیم اخلاق و تعلیم احکام را سه وظیفه اصلی روحانیان ذکر کرد و گفت: ارتباط صمیمانه مسؤولان دولت و روحانیت ضروری است، چرا که در تعالیم دینی ما روحانیان ناصحان امین کارگزاران معرفی شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیر در سخنانی گفت: شورای مشورتی روحانیان متشکل از روحانیان نخبه استان است که برای هم‌فکری و هم‌اندیشی با مسؤولان اجرایی درباره مسائل و مشکلات مهم استان تشکیل شده است./935/پ202/ب6

ارسال نظرات