۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۲۰۹

جشن بزرگ وحدت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) جشن بزرگ وحدت در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز در جشن بزرگ هفته وحدت که شب گذشته به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) تجلی نور و رحمت الهی برای مخلوقات عالم است.

 


وی با اشاره به سیره عملی و رفتاری رسول گرامی اسلام(ص) خاطرنشان کرد: طبق آیات شریفه قرآن کریم، حضرت محمد(ص) الگو و بهترین اسوه در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد محسوب می شوند که اگر در عمل به آن حضرت اقتدا کنیم، بسیاری از معضلات جامعه بشری برطرف خواهد شد.

 


حجت الاسلام حمیدی در ادامه به چند مورد از رفتار حسنه پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: بهترین و برترین مخلوق هستی پیامبر اسلام(ص) می باشند که بندگی و عبودیت ایشان مورد قبول حق تعالی قرار گرفته و پیش از رسیدن به مقام نبوت به مقام عبودیت رسیدند.

 


معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: از دیگرجلوه های رفتاری پیامبر اسلام(ص) شیوه اقامه نماز ایشان بود، آن حضرت به‌گونه‌ای نماز می خوانند که روح نماز را در وجودشان تجلی می یافت و با عبادت و تهجد فراوان توانستند به مقام بندگی خداوند برسند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته وحدت را فرصتی برای همگرایی امت اسلامی برای مقابله با توطئه دشمنان دانست و افزود: شیعه و سنی نه تنها هیچ اختلاف اصولی با یکدیگر ندارند، بلکه در شرایط امروز بین‌المللی و منطقه‌ای در برابر گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی یک‌صدا و همدل هستند.

 


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که تمامی تلاش دشمنان در راستای تفرقه‌افکنی میان مذاهب و اقوام مختلف معطوف شده است، افزود: همانطور که رهبری فرمودند؛ آرزوی دیرین دشمنان راه افتادن جنگ مذهبی شیعه و سنی در منطقه است، آنها قصد دارند عرب و عجم را به یکدیگر بدبین و اسلام آمریکایی را در منطقه ترویج دهند.

 


گفتنی است، در ادامه این مراسم حجت الاسلام قدوسی با اجرای مسابقه سؤال و جواب از جلوه های رفتاری پیامبر اسلام(ص) به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم جوایزی اهدا کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات