۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۲۱۱
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

حضور در سوریه قدرت حزب الله را تضعیف نکرده است/ اسرائیل حماقت کند تمام مناطق سرزمین های اشغالی موشک باران می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر این که حضور در سوریه قدرت بازدارندگی حزب الله را کاهش نداده است، به صهیونیست ها هشدار داد چنانچه بخواهند دست به حماقتی بزنند تمامی مناطق سرزمین های اشغالی زیر آتش حزب الله قرار خواهد گرفت.
شيخ نعيم قاسم شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان پنج شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، به بیان دیدگاه های خود درباره تحولات منطقه و تروریسم پرداخت.
 
وی ریشه اصلی درگیری های منطقه را دخالت کشورهای غربی دانست و گفت: صهیونیست ها و امریکایی ها می خواهند کل منطقه را مورد دست اندازی قرار دهند، آمریکا کشوری مستکبر و استعمارگر است و می خواهد بر همه جهان هیمنه و تسلط داشته باشد.
 
بقای تاج و تخت حکام مرتجع در گرو حمایت آمریکا است
شیخ نعیم قاسم با بیان این که خاورمیانه جدیدی که ادعا می کردند بازیابی منطقه بر اساس منافع صهیونیست ها است، تصریح کرد: برخی کشورهای مستبد منطقه مورد قبول ملت ها نیستند و بقای تاج و تخت شان در گرو حمایت آمریکا است.
 
شیخ نعیم قاسم جریان های تکفیری را پیاده نظام و مزدور مستکبران جهانی دانست و گفت: آنهایی که با پول های عرب خلیج فارس و با حمایت آمریکا و غرب ایجاد شدند دنبال کننده اهداف مستکبران جهانی هستند.
 
اختلاف مثلث آمریکا، صهیونیسم و تکفیر اندک است
وی اضافه کرد: وقتی بحران سوریه ایجاد شد با اشراف غرب و کمک مرتجعان منطقه ای تروریست ها را گسیل داشتند تا این کشور اسلامی که از محورهای اصلی مقاومت به شمار می آید را دچار چالش جدی و فروپاشی کنند.
 
شیخ نعیم قاسم افزود: ما با یک طرح آمریکایی و صهیونیستی و تکفیری مواجه هستیم که البته شاید اختلافاتی هم داشته باشند اما اندک است.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت وگوی ویژه خبری درباره تلاش غرب برای القا و معرفی گروه های تروریستی تکفیری به عنوان نمایندگان جهان اسلام، تصریح کرد: دولت های غربی و رسانه های شان هر کس و جریانی که در منطقه بتواند به طرح های استکباری کمک می کند را مورد حمایت همه جانبه قرار می دهند حتی اگر فجیع ترین جنایات را مرتکب شوند و سر انسان ها را ببرند.
 
غرب تروریست های اجاره ای را به جان مسلمانان انداخته است
شیخ نعیم قاسم گفت: آنها فکر می کنند داعش می تواند معادلات منطقه را تغییر دهد، اما باید بدانند پیروزی در نهایت برای جبهه مقاومت است، به این دلیل که محور مقاومت متکی به خودشان هستند اما اینها از تروریست های تکفیری اجاره ای استفاده می کنند.
 
وی تاکید کرد: صهیونیست ها، آمریکا و غرب تروریست های تکفیری را از کشورهای مختلف استخدام می کنند و به جان مسلمانان می اندازند.
 
واکنش به حادثه تروریستی پاریس
معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره اقدام تروریستی مرگبار در پاریس و موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی که رسانه های غربی در این باره به راه انداخته اند، اظهار داشت: افرادی که فرانسوی ها را در داخل فرانسه کشتند چه کسانی هستند؟ اینها خودشان فرانسوی هستند، سال 2008 به آنها اتهام زدند، یکی از آنها مزدور فرستاده به عراق برای عملیات انتحاری، اگر دارای تابعیت فرانسوی است چرا به او اجازه فعالیت دادند و از او حمایت کردند؟
 
وی بیان کرد: اینها فکر می کردند تروریست ها به آنها خدمت می کنند، بنابراین فضا را برای آنها فراهم می کنند و پاسپورت به آنها می دهند، شما به منافقین خلق که در فرانسه هستند نگاه کنید؛ این گروه تروریستی ملت ایران را کشته اند اما بازهم مورد حمایت هستند چراکه تصور می کنند چون علیه دیگران است مورد حمایت است، اما وقتی دامان خودشان را گرفت اسلام را متهم می کنند.
 
شیخ نعیم قاسم خطاب به غربی ها یادآورشد: این تروریست اسلامی نیست، بلکه فرانسوی و آمریکایی است، خود شما اینها را ایجاد و حمایت کردید، اینها مسلمان نیستند، اسلام مخالف خشونت و افراطی گری است، این گروهک ها از دین خارج شده اند.
 
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: این مسؤولیت متوجه دولتمردان غربی است که تروریست ها را پرورش داده اند، اینها پوشش اسلامی دارند اما در واقع ربطی به اسلام ندارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره شکاف و چند دستگی بین تروریست ها و حامیان آنان، گفت: آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال جاه طلبی و قدرت هستند، غربی ها فکر می کردند جنگ در سوریه سه ماهه بیشتر نخواهد بود، اما آنچه اتفاق افتد این بود که نظام و مردم سوریه در برابر تکفیری ها و مداخله و فشار غربی ها مقاومت کردند.
 
شیخ نعیم قاسم با بیان این که سوریه از سوی محور مقاومت همچون ایران، عراق و حزب الله مورد حمایت قرار گرفت، گفت: الان چهار سال است که سوریه مقاومت کرده، در این چهار سال تکفیری ها از هشتاد کشور گسیل شدند، جولانی سرکرده النصره گفت من دارم کار می کنم چرا نیروها و دستاوردها را بدهم ابوبکر البغدادی(سرکرده داعش) بخورد، وقتی این اختلافات پیش آمد بین شان درگیری ایجاد شد و البته ما معتقدیم این کشتارها و اختلاف ها بیشتر هم خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: عربستان سعودی داعش را در لیست سیاه قرار داده، اینها حمایت جدی از داعش و تکفیری ها داعش داشتند و الان تغییر رویکرد داده اند.
 
شکستی که حزب الله به صهیونیست ها تحمیل کرده در تاریخ ننگین این رژیم بی سابقه بود
شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت وگوی ویژه خبری با بیان اینکه علیه اسلام طرح بسیار خطرناکی در حال اجراست، گفت: در ایران اسلامی به رهبری حضرت امام یک دولت اسلامی تمام عیار برپا شده، آنها هشت سال صدام را به جهان ایران انداختند اما ایران سرپا ماند و روز به روز قوی تر شد.
 
وی تاکید کرد: حزب الله شکستی به صهیونیست ها تحمیل کرده که در تاریخ آنها سابقه نداشته و بعد از سال 2006 بود که فلسطین مقاومت مسلحانه را از سر گرفت و غزه در سه جنگ پایداری کرد.
 
وی اضافه کرد: به دنبال جنبش و جوش های کشورهای مختلف اسلامی توطئه ها روز به روز بیشتر شد، در همین راستا مسؤولیت ما به عنوان علمای دینی، اندیشمندان، صاحبان خرد و اندیشه بسیار سنگین است.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر این که باید حقیقت اسلام ناب محمدی را برای مردم تبیین کنیم، گفت: اسلام دین رحمت، آزادی و صلح است، ایران اسلامی به خوبی توانست این سه هدف را نشان دهد، اگر مردم اسلام را خوب شناختند می توانند تمیز دهند که مدعیان ظاهری اسلامی جنایتکار هستند.
 
وی با بیان این که باید روز به روز در برابر تکفیری ها به لحاظ فکری و عملی اقدام کنیم، یادآورشد: باید بر وحدت شیعه و سنی تاکید کنیم چراکه منافع ما مشترک است، اولویت ما در تمام فعالیت ها باید محوریت فلسطین باشد در این صورت می توانیم دستاوردهای مهمی را به دست آوریم.
 
بیداری اسلامی با تمام مشکلاتی که سر راه آن بوده، دستارودهای خوبی داشته است
شیخ نعیم قاسم ابراز داشت: با وجود همه فشارها و توطئه ها بیداری اسلامی اهداف خوبی را بدست آورده و دشمنان می خواهند این موفقیت ها متوقف شود.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت وگوی ویژه خبری درباره گزارش منتشر شده در رویترز نسبت به وضعیت امروز حزب الله و توان امروز آن، اظهار داشت: آنها کار می کنند، ما هم کار می کنیم، اما آنها به خدا توکل ندارند، ما به خدا توکل داریم، بنابراین پیروزی برای ما است.
 
رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت شود تمام مناطق فلسطین اشغالی زیر آتش بار حزب الله قرار می گیرد
وی با تاکید بر این که قوت و قدرت حزب الله نسبت به سال 2006 چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت بهتر و بیشتر شده است، تصریح کرد: صهیونیست ها اگر حماقتی کنند و بخواهند دوباره جنگ افروزی داشته باشند شکست آنها سنگین تر و ننگین تر از سال 2006 خواهد بود و تمام مناطق اشغالی زیر آتش بار حزب الله قرار خواهد گرفت.
 
شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: ما الان در سوریه هستیم، این یعنی چه؟ ما به آنها می گوییم از سال 2006 تا الان کمیت ما چند برابر شده و بخشی از نیروهای ما از مردم سوریه دفاع کردند، بعد از بحران های سوریه گردان های خاصی را تشکیل داده ایم که برای حمایت از مقاومت در آنجا باشند.
 
حضور در سوریه قدرت بازدارندگی حزب الله را تضعیف نکرده است
وی افزود: ما در جنوب لبنان نیز حضور فعالی داریم و هرگونه حماقت دشمن صهیونیستی را با قدرت و با تمام وجود پاسخ خواهیم داد؛ از جهت ابزار الات جنگی نیز پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم، تجربه ما نسبت به قبل نیز بیشتر شده است.
 
شیخ نعیم قاسم ابراز کرد: صهیونیست ها اگر فکر می کردند ما ضعیف شده ایم در این مدت مطئمنا جنگ را آغاز می کردند؛ با قدرت و صراحت اعلام می کنیم قدرت بازدارندگی حزب الله نه تنها تضعیف نشده بلکه قوی تر هم شده است و این گونه اظهار نظرهایی که در رویترز منتشر شده بیشتر  مصرف داخلی دارد؛ ما آماده ایم در هر لحظه اگر فکر حماقت به سرشان بزند، پاسخی قاطع به آنها بدهیم.
 
وی افزود: صهیونیست ها الان در شرایطی نیستند که جنگ جدیدی علیه لبنان انجام دهند چراکه بازتاب فجیعانه آن را علیه خود خوب می دانند و شکست سنگین تری نسبت به سال 2006 خواهند خورد.
 
آمریکا به دنبال کنترل داعش است نه نابودی آن
وی درباره مشارکت حزب الله در نظام سیاسی لبنان و موضع این گروه در قبال ائتلاف ضد داعش، تصریح کرد: حزب الله مخالف طرح های آمریکایی است، هیچ گاه آنها دوست ما نخواهند بود چراکه دوست اسرائیل هستند.
 
وی بیان کرد: وقتی تکفیری ها پایشان را از گلیم شان بیشتر دراز و اعلام خلافت کردند آمریکایی ها هم به این فکر افتادند که چگونه با آنها مقابله کنند، آمریکا به دنبال کنترل و کم کردن قدرت این هیولای چند سر است و اصلا به فکر از بین بردن داعش نیستند.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگر همپیمانانش در ائتلاف نمی خواهند با بمباران داعش را فلج کنند، آمریکا اصلا به دنبال نابودی داعش نیست، چراکه جزیی از طرح آنها هستند؛ ما معتقدیم همه باید قدردان تلاش حزب الله در مقابله با این پدیده شوم باشند.
 
وی افزود: بین ما و آمریکا هیچ گونه ارتباطی در این جهت نیست، ما بر اساس اصول و آرمان های خود با داعشی ها می جنگیم و آنها بر اساس منافع شان تصمیم می گیرند؛ ما صاحبان واقعی این میدان هستیم و ان شاءالله پیروز خواهیم بود.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره آینده تقابل محور مقاومت با نظام سلطه، اظهار داشت: چالش های زیادی فراروی بیداری اسلامی است، دشمن تروریست ها را به جان این حرکت انداخته است.
 
وی تاکید کرد: در سوریه در عراق مردم مقاومت کردند و به صورت موفقیت آمیز آنها ر ا شکست دادند، این همدلی حول مقاومت قدرت تکفیری ها را کنترل کرده، اما در شمال آفریقا وضعیت به گونه ای دیگر است.
 
حرکت مردم بحرین نمونه بارز حق خواهی مسالمت آمیز است
شیخ نعیم قاسم درباره ظلم آل خلیفه در حق شیعیان بحرین و علمای طراز اول این کشور، گفت: اگر بخواهیم الگو و نمونه ای از حرکت مسالمت آمیز مردم نام ببریم حرکت مردم بحرین است که بیش از چهار سال است مشغول مبارزه مسالمت آمیز هستند.
 
وی اظهار داشت: متاسفانه کشورها و قدرت های بزرگ و مرتجعان عرب علیه این ملت توطئه و از رژیم ظالم بحرین حمایت کردند، آنها به خواسته مردم بحرین هیچ توجهی ندارند.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر این اوضاع در کشوری دیگر رخ می داد مسائل به گونه ای دیگر بود، در بحرین همه ملت بپا خواستند، شیخ سلمان به زندان می رود اما جهان غرب و برخی کشورهای عربی منطقه هیچ حرفی نمی زند.
 
وی تاکید کرد: ملت بحرین مظلوم هستند اما این پایداری برای شان اهداف بسیار خوبی را محقق خواهد کرد، امروز بان کی مون اظهارات مثبتی بیان کرد که ما از آن استقبال می کنیم و البته این مساله امیدبخش دستاورد مقاومت مردم این کشور است.
 
اختلافات داخلی مانع انتخاب رییس جمهور لبنان
معاون دبیرکل حزب الله لبنان ارزیابی خود را از آینده سیاسی لبنان این گونه تشریح کرد، انتخاب رییس جمهور امری زمانبر است و اوضاع هنوز پخته نشده و بین دو حزب مطرح اختلافاتی وجود دارد؛ ما میشل عون را انتخاب کردیم و آنها فرد دیگری را برگزیدند و توافق در شرایط کنونی سخت است.
 
وی گفت: به نظر می رسد لبنان چند ماه دیگری را به دلیل همین پیچیدگی ها بدون رییس جمهور خواهد بود. /924/
ارسال نظرات