۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۴۰۲۱۸

مراسم تودیع و معارفه ریاست شورای هیئات مذهبی کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت‌ هیئات مذهبی به‌عنوان بزرگترین تشکل مذهبی کشور برای پیشبرد اهداف و برنامه های شورای هیئات مذهبی نقش اساسی دارد.
حجت‌الاسلام حسن بابايي شوراي هيئات مذهبي کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسن بابایی مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان روز گذشته در آیین تودیع رییس سابق و معارفه رییس جدید شورای هیئات مذهبی کاشان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی کاشان  گفت: هدف از تشکیل شورای هیأت های مذهبی، حل مسائل و مشکلات هیئات مذهبی از سوی گروهی از جنس خود هیئات است و اداره تبلیغات اسلامی نقش نظارت بر عملکرد این شورا را بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به نقش شورای هیئات مذهبی به‌عنوان بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی یاد آورشد: استفاده از ظرفیت‌ بالای هیئات مذهبی به‌عنوان بزرگترین تشکل مذهبی کشور برای پیشبرد اهداف و برنامه های شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی، رصد اولویت‌های فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش روی هیئات مذهبی از جمله مأموریت‌های مهم شورای هیئات مذهبی است که باید در این جهات با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی همدل و هماهنگ در جهت پیشبرد اهداف ترسیم شده قدم بردارند.

 

مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، شهرستان های کاشان، خمینی شهر و شهرضا را به‌عنوان شهرهای پایلوت در امور هیئات مذهبی استان اصفهان دانست و یادآورشد: رصد فعالیت های هیأت های مذهبی در این شهرها، محور عملکرد و شاخصه فعالیت های هیأت های مذهبی استان است.

 

حجت‌الاسلام بابایی افزود: با توجه به حجم هیأت های مذهبی در کاشان، روند صدور مجوز هیأت های مذهبی به ویژه هیئات مذهبی بزرگ و تأثیرگذار بایستی با ظرافت خاصی دنبال شود.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این مراسم گفت: استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی موجود در هیئات مذهبی و ارائه راه کارهای مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ ناب اهل بیت(ع) از مهم ترین رسالت های شورای هیئات مذهبی است.

 

وی، با اشاره به برخی وظایف و مأموریت های شورای هیئات مذهبی یادآورشد: شورای هیئات مذهبی به‌عنوان تشکلی برآمده از بطن هیئات مذهبی وظیفه ای سنگین بر عهده دارد و باید در جهت تقویت باورهای دینی، ترویج فرهنگ عاشورا، ساماندهی، آموزش و جلوگیری از بدعت‌ها و خرافه‌ها تلاش کند.

 

رسول جعفری مسؤول شورای هیئات مذهبی استان اصفهان نیز با تقدیر از فعالیت های شورای هیئات مذهبی کاشان در سال های گذشته گفت: فعالیت شورا، منحصر به فرد خاصی نیست و کاملا جمعی و بر اساس تصمیمات اعضای آن به پیش می رود و مسؤول شورا به‌عنوان سازمان دهنده فعالیت های شورا است.

 

وی یاد آورشد: شورای هیئات مذهبی مجموعه ای مردمی است که با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی را در ساماندهی هیئات دارد و به‌عنوان بازوی سازمان فعالیت می‌کند.

 

مجتبی رضازاده رییس شورای هیئات مذهبی کاشان نیز در این مراسم گفت: عرصه فعالیت های فرهنگی و مذهبی با وجود حجم هیئت های مذهبی شهرستان کاشان بالا است.

 

وی، نقش مسؤولیت در یک تشکل را راهبری آن تشکل خواند و خاطر نشان کرد: همدلی، هماهنگی و حاکمیت نظر جمعی برای پیشبرد اهداف شورای هیئات مذهبی لازم و ضروری است.

 

رضا زاده، عرصه مدیریت و ساماندهی هیئات مذهبی را عرصه سخت و دشواری خواند و در عین حال همکاری اعضای شورا و حمایت بیشتر مسؤلان استان را در پیشبرد اهداف شورا خواستار شد.

 

وی همچنین از تلاش های رییس و مجموعه کارکنان اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ساماندهی فعالیت های مذهبی در شهرستان کاشان تشکر و قدردانی کرد.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از زحمات محمد تقی صدقی مسؤول سابق شورای هیئات مذهبی کاشان تقدیر و مجتبی رضازاده به‌عنوان رییس جدید این شورا معرفی شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات