۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۴۰۲۱۹
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

نماز یکی از راه‌های صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: یکی از راه‌های سعادت و رسیدن به صراط مستقیم نمازهای پنج‌گانه است.
محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه پنج‌شنبه در ادامه جلسه تفسیر سوره حمد که در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از راه‌های سعادت و رسیدن به صراط مستقیم نمازهای پنج‌گانه است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: راه سعادت انسانها راه کسانی است که خداوند به آنها نعمت داده و راه کسانی‌که در اثر گناه مورد غضب الهی هستند نیست.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: گناهان انسان سبب غضب و خشم الهی شده و مجازات که محروم شدن از نعمات است را به دنبال دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری بیان داشت: قرآن اقوامی را که مورد غضب الهی قرار گرفتند بدترین انسانها معرفی کرده است این انسانها که با گناهان خود زمینه ساز خشم الهی هستند بیشترین کیفر را دارند.

 

وی با اشاره به سوره اعراف آیه 65 اظهار داشت: در سرزمین یمن قوم هود بعد از قوم نوح از نظر جسمی و مالی برترین بودند اما گرفتار انواع انحرافات دینی شدند و با وجود هدایت‌های حضرت هود به راه راست برنگشتند به همین دلیل خداوند آنها را با بادهایی سنگین همچون تنه‌های پوک درخت سرنگون کرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: قوم هود با وجود این‌که از نظر قدرت برتر بودند اما به دلیل این‌که به نعمت‌های خدادادی چون قدرت جسمی و مالی خود مغرور و خدا را فراموش کرده بودند نابود کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به این‌که قرآن کتاب پند و عبرت است، عنوان کرد: مهم ترین گناه قوم هود ناسپاسی نسبت به نعمت‌های الهی بود، امیرمومنان(ع) در این‌باره می‌فرمایند: ای مردم بدانید هر نعمتی که به شما داده می‌شود یک حق دارد اگر کسی ناسپاسی کرد بداند آن نعمت از او گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به لجاجت به عنوان یکی از گناهان اظهار داشت: امیرمومنان(ع) درباره لجاجت در برابر خداوند فرمودند: اگر انسان در مقابل حق لجاجت کند قلب او تاریک می‌شود، لجبازی در برابر حق از خصوصیات قوم عاد بود که سبب نابودی آنها شد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به داستان ابوجهل بیان داشت: هر کس با حق ستیزه و لجبازی کند چهره او تغییر کرده و قلبش تاریک می‌شود ابوجهل از جمله کسانی بود که بسیار در مقابل خداوند و پیامبر او لجاجت کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات