۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۴۰۲۲۳
امام جمعه شهر شهداد:

همه مشکلات جهان اسلام در سایه وحدت قابل حل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر شهداد به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اشاره کرد و کفت: اتحاد مسلمانان با یکدیگر منجر به قدرت جهانی آنها خواهد شد و به راحتی خواهند توانست مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را حل و فصل کنند.
حجت الاسلام احمد الله وردي

حجت الاسلام الله وردی، امام جمعه شهر شهداد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موضوع وحدت در قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در قرآن، مردم را به توحید، وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کند و می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا».

 

حجت الاسلام الله وردی به تأثیر وحدت در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: ابعاد تأثیرگذاری وحدت در جامعه فراتر از زندگی شخصی افراد است و بر تمام بخش های جامعه اثر مثبت دارد چنان که اثرات و مضرات تفرقه بر جامعه نیز بسیار است.

 

وی با اشاره به ضرورت وحدت جهان اسلام در بیانات امام خمینی(ره) یادآور شد: امام خمینی(ره) قبل از انقلاب، پس از آن و در دوران دفاع مقدس همواره بر حفظ وحدت تأکید داشتند چنان که ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) را هفته وحدت نام گذاری کردند.

 

امام جمعه شهر شهداد افزود: امام خمینی(ره) تا آخرین لحظات زندگی، مردم و مسؤولان را به وحدت کلمه توصیه می‌کردند و در بخش‌های مختلف وصیت نامه سیاسی و الهی خود به این موضوع تأکید کردند.

 

وی حماسه نهم دی را جلوه‌ای از وحدت مردم ایران اسلامی خواند و ابراز کرد: اگر مردم با وحدت کلمه از مقام ولایت، دستاوردهای انقلاب اسلامی و دین اسلام دفاع نمی‌کردند اکنون وضعیت کشور مشخص نبود.

 

حجت الاسلام الله وردی به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این اجلاس در جهت وحدت و یکپارچگی جهان اسلام تشکیل شد و نشان داد که جریانات تکفیری نزد همه مذاهب اسلامی، مطرود و منفور است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره وحدت تأکید کرد: همان‌گونه که ایشان فرمودند اگر علمای اسلام، بر مشترکات تکیه کنند و اختلافات را کنار بگذارند دیگر استکبار با حمایت از جریان‌هایی همچون داعش و وهابیت نمی‌تواند در صفوف آنها رخنه کرده و تفرقه افکنی کنند.

 

حجت الاسلام الله وردی در پایان افزود: اتحاد مسلمانان با یکدیگر منجر به قدرت جهانی آنها خواهد شد و به راحتی خواهند توانست مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را حل و فصل کنند./908/ت302/ف

ارسال نظرات