۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۴۰۲۳۴
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:

الگو گرفتن از سبک زندگی پیامبر راه مقابله با تحریم است

خبرگزاری رسا – نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) بر الگو گرفتن از سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) در شرایط تحریم تأکید کرد و گفت: دشمن با حربه تحریم در تلاش است تا ملت ایران را منزوی کند، در این شرایط بهترین راه مقابله الگو گرفتن از سبک زندگی پیامبر(ص) است.
حجت الاسلام گواهي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به بیان برخی ویژگی‌های برتر پیامبر اکرم(ص) نسبت به سایر مخلوقات خداوند پرداخت و گفت: حضرت محمد(ص) پیامبر نور و رحمت بود و دوست و دشمن به اخلاق نیکوی ایشان اعتراف می‌کردند.
 
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) ساده‌زیست بود و مردم ما نیز باید این ساده‌زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهند، اظهار داشت: در شرایطی به سر می‌بریم که دشمن با حربه تحریم در تلاش است ملت ایران را منزوی کند که با توجه به این شرایط بین‌المللی می‌توان از سلوک پیامبر و روش آن حضرت برای زندگی الگو بگیریم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) کریم الطبع بودن را از ویژگی‌های دیگر پیامبر برشمرد و گفت: اگر کسی پیامبر را به خانه‌اش دعوت می‌کرد می‌پذیرفت و اگر کسی به خانه آن حضرت می‌آمد و چیزی در اختیار داشت آن را هدیه می‌داد؛ در بحث اقتصادی مقاومتی به این ویژگی پیامبر توجه کنیم و بسیاری از هزینه‌های زائد را از زندگی خود دور کنیم.
 
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در معاشرت و برخورد با مردم توجه عمیق داشت، ابراز کرد: بر ما تکلیف است که عمیقا به برخورد با مردم توجه کنیم و بدانیم که اسلام تنها نماز خواندن و روزه گرفتن و برخی احکام دیگر نیست، بسیاری از رفتارهای انسان‌ها زیبایی نماز خواندن، روزه گرفتن و حج رفتن را چند برابر می‌کند.
 
حجت‌الاسلام گواهی از فروتنی، رأفت و مهربان، بخشش و بردباری، زهد و پارسایی، ادب، بلاغت و حکمت به عنوان دیگر ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) نام برد و گفت: رسول خدا(ص) در سرشت خود آراسته به بردباری، عفو و گذشت بود، با این‌که قدرت بر انتقام داشت؛ آن حضرت بسیار بخشنده بود اما هیچ‌گاه اسراف نمی‌کرد./920/پ202/ج
ارسال نظرات