۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۴۰۲۴۳
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد؛

مردم حماسه 9 دی را فراموش نخواهند کرد/ ولایت منشأ تحقق سه حماسه ملی در ایران اسلامی

خبرگزاری رسا – عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از ولایت به عنوان منشأ تحقق سه حماسه 19 دی 56، 22 بهمن 57 و 9 دی 88 نام برد و گفت: فتنه‌گران در سال 88 آمده بودند تا سرمایه نظام اسلامی را به تاراج ببرند و کشور را نا امن نشان دهند، اما مردم ولایتمدار ایران به موقع وارد شدند و تو دهنی محکمی به اینها زدند.
حواشي نماز جمعه وحدت بخش اين هفته تهران آيت الله سيد احمد خاتمي نماز جمعه تهران نماز جمعه تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، به تبیین وجه شباهت حادثه 19 دی سال 56، 22 بهمن سال 57 و 9 دی سال 88 پرداخت و گفت: در هر سه حادثه عنصر بصیرت موج می‌زند.
 
ولایت منشأ تحقق سه حماسه ملی در ایران اسلامی
وی با بیان این‌که هر سه حادثه و حماسه 19 دی، 22 بهمن و 9 دی با منشأ ولایت بود و 22 بهمن با منشأ ولایت بود و مردم به دستور امام به خیابان‌ها آمدند علی رغم خطرات فراوانی که داشت و نهم دی هم دقیقا مردم فهمیدند که فتنه‌گران ولایت را هدف قرار داده‌اند و همه آمدند یکپارچه شعار دادند که این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: فتنه‌گران در سال 88 آمده بودند تا سرمایه نظام اسلامی را به تاراج ببرند و کشور را ناامن نشان دهند، 9 ماه در هر مناسبتی آتش با پا می‌کردند اما مردم ولایتمدار ایران به موقع وارد شدند و تو دهنی محکمی به اینها زدند و سفره‌شان را جمع کردند.
 
وی افزود: ویژگی مشترک دیگر آن بود که هم در 19 دی، هم در 22 بهمن و هم در نهم دی جنگ احزاب به راه انداختند، یک طرف دشمنان بودند، همین‌ها که اسمشان گروه 1+5 است از شاه حمایت کردند و در ماجرای 9 دی هم دیدید که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی وارد میدان شدند با این تفاوت که این بار نوکران حقیرشان یعنی منافقان و رقاصه‌ها هم آمدند و یک صف درست کردند، اما امت بصیر ایران نیز در یک صف قرار گرفتند.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که تمام کفر در سال 88 به جنگ با تمام اسلام آمده بود، اما شما مردم ‌بصیر هم در نهم دی سال 88 و هم در نهم دی سال 1393 حماسه آفریدید، تصریح کرد: می‌خواهند شما مردم 9 دی را فراموش کنید اما به فضل خدا شما مردم ولایتمدار ایران این روز حماسی را هرگز فراموش نخواهید کرد.
 
تروریست‌ها دست‌پرورده استکبار هستند
وی در ادامه حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم کرد و گفت: معتقدیم اسلام کشتن بی‌گناهان را اجازه نمی‌دهد، این بی‌گناه می‌خواهد در پاریس یا سوریه یا عراق یا یمن یا در پاکستان و افغانستان باشد، عامل کشتار این همه بی‌گناه در این کشورها کیست و چه چیزی غیر از دلارهای آمریکا، پوند انگلیس و یوروهای اروپا سلاح‌های اینها را تأمین می‌کند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شما این مارها را در آستین آفریدید، این تروریست‌ها دست پرورده شما هستند و با حمایت‌های سیاسی شما و هم پیمانان شما پرورش یافته‌اند، راهش آن است که دست از این شیطنت‌ها بردارید و حالا که صابون ترور به تنتان خورده است بدانید راهی که 10 سال است می‌روید و تروریست‌ها را تأیید می‌کنید بی‌راهه است؛ اگر راست می‌گویید و در پی دفاع از حقوق بشر و انسانیت هستید، از این کارتان دست بردارید.
 
شیخ علی سلمان هرچه سریع‌تر آزاد شود
وی همچنین با بیان این‌که چند سال است بحرین با یک اعتراضات مسالمت‌آمیز مواجه است و در طول این چند سال هم شنیده نشده که یک بار کسی با سلاح حمله کرده و یا یک شیشه بانک شکسته شده باشد، دستگیری شیخ علی سلمان را محکوم کرد و گفت: حکام بحرین بدانند این کارها را قبل از شما شاه کرد و قبل از شما همه اینها را تجربه کرد اما هر روز به زوالش نزدیک‌تر شد، بدانید که ملت پیروز هستند و شما از بین خواهید رفت.
 
آیت‌الله انصاری تا پایان عمر ولایتمدار بود
آیت‌الله خاتمی در بخشی از سخنان خود با تسلیت رحلت آیت‌الله انصاری از وی به عنوان وزنه بزرگ علم و عمل نام برد و با بیان این‌که چهل سال با این عالم ربانی محشور بوده است، گفت: آیت‌الله انصاری به هوس‌های دنیوی اعتنایی نداشت و عملش ترغیب به آخرت می‌کرد، قبل و بعد از انقلاب و تا پایان عمر ولایتمدار بود و تقویت مقام معظم رهبری را یک واجب و یک عبادت می‌دانست./920/پ201/ج
ارسال نظرات