۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۲۴۴
همزمان با هفدهم ربیع الاول انجام شد؛

عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفدهم ربیع الاول شمار زیادی از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
مراسم عمامه گزاري توسط آيت الله جوادي آملي در روز ميلاد پيامبر(ص) مراسم عمامه گزاري توسط آيت الله جوادي آملي در روز ميلاد پيامبر(ص) مراسم عمامه گزاري توسط آيت الله جوادي آملي در روز ميلاد پيامبر(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با خجسته سالروز میلاد با برکت حضرت رسول الله(ع) و امام جعفر صادق(ع) شماری از طلاب حوزه به دست با برکت مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

بر اساس این گزارش مراسم عمامه‌گذاری طلاب با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه تازه افتتاح شده امام موسی کاظم(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور اساتید و فضلای حوزه برگزار شد، 54 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی معمم شدند.

 

طلابی که افتخار تلبس به لباس مقدس روحانیت را در سالروز میلاد حضرت رسول پیدا کردند، سوگندمامه ای را قرائت کرده و متعهد شدند که با تمام وجود پاسدار حرمت این لباس مقدس باشند و وظایف طلبگی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

همچنین مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، شبیری زنجانی و دیگر علما برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، تعداد سی نفر از طلاب علوم دینی در سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) به دست حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

گفتنی است، عمامه گذاری طلاب سنتی دیرینه است که در مناسبت های مختلف و اعیاد با حضور مراجع تقلید و علما برگزار می شود.

 

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، همزمان با ایام هفته وحدت و میلاد حضرت رسول الله(ص) جشن های مختلفی در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد و شیعیان و اهل سنت در کنار همدیگر صحنه های کم نظیری را از همبستگی و وحدت به نمایش گذاشتند. /924/

ارسال نظرات