۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۲۶۷
امام جمعه موقت قزوین :

دین اسلام همه عوامل دستیابی به وحدت را در خود جای داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که هر عاملی برای دستیابی به وحدت جهانی جز اسلام به نتیجه نمی‌رسد، گفت: تنها دین اسلام همه عوامل دستیابی به وحدت توحیدی را در خود جای داده است.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه قزوین با بیان این‌که آینده جهان با وحدت توحیدی ساخته می‌شود، گفت:  وحدت گرایی براساس خاک و جغرافیا، قومیت و نژاد و زبان و گویش در شکل دادن وحدت همه جانبه و فراگیر ناتوان است.

 

وی در ادامه افزود: هیچکس جز دین و آیین اسلام و رهبری دینی نمی‌تواند ادعای رهبری و پرچمداری وحدت توحیدی را داشته باشد.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که هر عاملی برای دستیابی به وحدت جهانی جز اسلام به نتیجه نمی‌رسد ابراز داشت: چرا که تنها این دین همه عوامل دستیابی به وحدت توحیدی را در خود جای داده است.

 

اسلام دینی جهان شمول و متعلق به همه بندگان خدا است

 

این استاد حوزه علمیه، اسلام، قرآن و پیامبر اکرم(ص) را از عوامل وحدت توحیدی دانست و گفت: اسلام دینی جهان شمول و متعلق به همه بندگان خدا است، قرآن نیز برای هدایت تمامی انسان ها نازل شده و پیامبر اسلام نیز به عنوان آخرین فرستاده خداوند، پیامبر یک منطقه یا قومی خاص نبوده و متعلق به همه عالم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به قرار گرفتن در هفته وحدت، بیان داشت: همه روزها و سالها هفته وحدت است، چرا که ما امت توحیدی هستیم و دین ما بر وحدت و دوستی با همه کسانی که در جستجوی حق بوده و دارای توحید هستند، تاکید کرده است.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که امت اسلامی ما با همه مذاهب اهل سنت به جز وهابی‌های سلفی و تکفیری که با مسلمانان می‌جنگند، وحدت دارد، اظهار داشت: افزون بر این به سوی پیروان سایر ادیان الهی نیز دست دوستی و محبت دراز می کنیم.

 

مدیران باید از جایگاه خود برای مبارزه با مفاسد استفاده کنند

 

استادیار دانشگاه قزوین بر لزوم مبارزه با فساد و توجه مدیران به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این رابطه تاکید کرد و گفت: مدیران باید از جایگاه خود برای مبارزه با مفاسد استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که خداوند مواهب زیادی از جمله منابع طبیعی غنی و زمین های کشاورزی حاصل‌خیز به کشور عطا کرده است ابراز داشت: در کنار این‌ها نیروهای انسانی شایسته‌ای که برترین سرمایه هر مملکتی محسوب می شوند را در اختیار داریم، مدیران باید بکوشند تا این مواهب و سرمایه ها را به شکل مناسب و در جهت خدمت به جامعه اسلامی به مصرف برسانند.

 

هم و غم مسؤولان باید پرداختن به مسایل و دغدغه های مردم باشد

 

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر این‌که مدیران باید دارای نگاه نبوی باشند، خاطرنشان کرد: هم و غم مسؤولان باید پرداختن به مسایل و مشکلات و دغدغه های مردم باشد در غیر این صورت فرصت ها تلف می شوند و مشکلات جامعه پابرجا باقی می‌ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در بخش دیگری از خطبه‌ها سالروز قیام 19 دی 1356 مردم قم را گرامی داشت و گفت: این حماسه در پی اهانت رژیم پهلوی در روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) شکل گرفت، این اتفاق با برخلاف تصور رژیم طاغوت به محبوبیت امام راحل افزود و موجب شکل گیری قیام های گسترده ای که به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن کمک کرد.

 

مقاومت مردم مسلمان منطقه نشان از بصیرت آنها است

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حماسه 9 دی و مقاومت های مردمی در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و بحرین را نیز باید از جنس حماسه 19 دی 56 بدانیم که بصیرت مردم مسلمان و آگاه ایران را نشان داد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که مقاومت‌های مردمی در کشورهای مسلمان به یکدیگر گره خورده است و گفت: زمینه ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) را فراهم کند.

 

امام جمعه موقت قزوین در پایان 24 دی سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت نماز جمعه تهران را نیز گرامی داشت./955/پ202/ب4

ارسال نظرات