۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۴۰۲۹۸
آیت‌الله تسخیری مطرح کرد؛

امام موسی صدر منادی گفت وگو و همزیستی بین اسلام و مسیحیت

خبرگزاری رسا ـ مشاور مقام معظم رهبری گفت: امام موسی صدر با تاکید بر وحدت اسلامی در لبنان مناسبات و روابط خوبی بین اهل سنت و شیعه به وجود آوردند به گونه‌ای حسن خالد یکی مفتی‌های برجسته اهل سنت بر یکسان کردن فقه شیعه و اهل سنت تاکید داشتند.
آيت الله تسخيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد علی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری و رییس شورای‌عالی مجمع تقریب شامگاه جمعه در نشست تکریم شخصیت‌های تقریبی بیست‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تحت عنوان «چالش‌ها و راهکارها» که در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: درباره مبارزات و تلاش‌های امام موسی صدر نمی‌توان در این زمان اندک صحبت کرد، شخصیت او جامع علم، معرفت، جهاد و آثار بزرگ در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: امروز لبنان به خاطر دفاع از کرامت امت اسلامی در حال مبارزه با صهیونیستی است که خود را شکست ناپذیر نشان داده بود در حالی که امت مسلمان لبنان به آنها ضربه مهمی زده است.

امام موسی صدر از خاندان عالمان بزرگ است

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به خاندان امام موسی صدر عنوان کرد: خاندان امام موسی صدر مانند پدر و پدر برزرگ او از علمای مطرح در لبنان هستند، پدر امام موسی صدر از مراجع بزرگ لبنان است، این خانواده امثال شهید عبدالحسین شرف‌الدین که کتابهای بسیاری را علیه استعمار نوشته و عملا نیز به مبارزه برخاسته را برای ما به ارمغان آورده است.

 رییس شورای‌عالی مجمع تقریب افزود: امام موسی صدر در واقع نتیجه دو خاندان عظیم و تربیت شده توسط اساتید نامدار چون آیت‌الله سلطانی،محقق داماد، علامه طباطبایی، آیت‌الله شیخ حلی، آیت‌الله خویی و آیت‌الله سیدرضا صدر و آیت‌الله سید محسن حکیم است، امام موسی صدر علم خود را از سرچشمه چنین علمای بزرگی فرا گرفت.

سفر امام موسی صدر به لبنان نقطه عطف زندگی او است

وی با اشاره به سفر امام موسی صدر به لبنان به عنوان نقطه عطف زندگی او اظهار داشت: تلاش در رفع محرومیت اقتصادی، ایجاد پایگاه در دانشگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی، تاسیس مؤسسه فرهنگی جبل عامل، سازمان زنان، دارالایتام و انجمن رسیدگی به سال‌خوردگان از جمله اقدامات او در جامعه لبنان است.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه بیان این‌که ایشان شخصیت و افکار پیشتاز در مقاومت داشت: امام موسی صدر از نظر سیاسی و مدیریتی در تاسیس مجلس اعلای شیعیان، شکل گیری مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و محرومیت زدایی دز این منطقه قدم‌های بلندی را برداشتند.

رییس شورای‌عالی مجمع تقریب با اشاره به تلاش‌های زیاد دشمن در توقف حرکت امام موسی صدر ابراز کرد: ایشان با تاکید بر وحدت اسلامی در لبنان مناسبات و روابط خوبی بین اهل سنت و شیعه به وجود آوردند به گونه‌ای حسن خالد یکی مفتی‌های برجسته اهل سنت بر یکسان کردن فقه شیعه و اهل سنت تاکید داشتند.

امام موسی صدر منادی گفتگو و همزیستی بین اسلام و مسیحیت بودند

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان منادی گفتگو و همزیستی بین اسلام و مسیحیت بودند، امام خمینی(ره) درباره ایشان می‌فرمایند ایشان فرزند من هستند که من خود او را تربیت کردم، مطهری فرمودند ایشان درطرح مسائل پیچیده فردی توانمند هستند او همچنین تالیفاتی چون اسلام و فرهنگ قرن بیستم، منبر و محراب ، احادیث صحابه، اسلام و تربیت دینی، اسلام و زن داشته است. /807/پ202/ج

 

ارسال نظرات