۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۳۱۷
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در جمع تعدادی از واقفان خیر اندیش این شهرستان با تاکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.

 

حجت الاسلام علیخانی، بیان داشت: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

وی افزود: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه را شناخته و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار گرفت که باید در این راستا برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.

 

حجت الاسلام علیخانی وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش های ارزنده‌ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که چهار وقف جدید همزمان با هفته وقف در شهرستان آمل صورت گرفته است، افزود: در این راستا شهرستان آمل رتبه اول وقف های جدید را همزمان با هفته وقف در استان مازندران کسب کرده است.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که نخستین وقف از سوی واقف خیر اندیش ولی الله عالی نژاد با نیت گسترش تکیه مشایی صورت گرفته است، تصریح کرد: نوع موقوفه زمین با مساحت 219 مترمربع و با ارزش چهار میلیارد و چهارصد میلیون ریالی صورت گرفته است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل ادامه داد: دومین وقف از سوی واقف خیر اندیش علیجان فانی با نیت احداث مسجد و حسینیه به نام امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفته است که نوع موقوفه زمین با مساحت 270 مترمربع و با ارزش چهار میلیارد ریالی انجام شده است.

 

وی به سومین وقف جدید در هفته وقف اشاره کرد و گفت: این وقف از سوی واقف خیر اندیش جمشید بیک مهدوی با نیت ساخت حسینیه صورت گرفته است که نوع موقوفه ساختمان با مساحت 270 مترمربع و با ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که چهارمین وقف جدید از سوی واقف خیر اندیش قربان نوروزی با نیت ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری صورت گرفته است، بیان داشت: نوع موقوفه زمین با مساحت سه هزار مترمربع و با ارزش چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال صورت گرفته است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات