۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۴۰۳۲۶
مدیر کانون خورشید:

غرب با فتنه جویی به دنبال خاموش کردن گرایش به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مشکوری با اشاره به جاذبه معارف اسلام در جهان، گفت:‌ با توجه به ناکارآمدی غرب، گرایش و اقبال فراوانی به آموزه‌های حیات بخش اسلام بوجود آمده است از این‌رو غرب در صدد فتنه‌جویی است و با ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری به اسلام هراسی و اختلاف و تفرقه در کشورهای اسلامی دامن می‌زند.
حجت الاسلام مشکوري مدير کانون خورشيد

 
حجت الاسلام محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اهمیت وحدت در دیدگاه امام و رهبری اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به محتوا و ظرفیت‌های که در جهان اسلام وجود دارد موجب شده است تا بسیاری از مردم در سراسر جهان به تفکر و اندیشه ناب اسلامی علاقه پیدا کنند.
 

وی با اشاره به سرخوردگی به وجود آمده از تفکر مادی غرب اظهار داشت: غرب چندین سال است که با ادعای آزادی، حقوق بشر و تکنولوژی مادی بر دنیا مسلط است اما نتوانسته تئوری‌ها و تفکر خودش را بر ملت‌ها تحمیل کند.

 

حجت الاسلام مشکوری به جاذبه معارف اسلام در جهان اشاره و تصریح کرد:‌ با توجه به ناکارآمدی غرب، گرایش و اقبال زیادی به آموزه‌های حیات بخش اسلام بوجود آمده است که با سلطه طلبی مستکبران منافات دارد از این‌رو غرب در صدد فتنه‌جویی است و با ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری به اسلام هراسی، اختلاف و تفرقه در کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

 

وی با اشاره به برخی از معارف اسلام خاطرنشان کرد:‌ سبک زندگی، اقتصاد، حقوق بشر، علوم اسلامی، سیستم حکومتی و مردمسالاری اسلامی مورد توجه بسیاری از فرهیختگان در سراسر جهان است که غرب از این نظر نیز احساس خطر می‌کند.

 

حجت الاسلام مشکوری ابراز کرد: غرب برای خنثی کردن قدرت اسلام به تفرقه افکنی دامن می‌زند در صورتی که مشترکات مسلمانان فراوان است و حتی اختلاف نظر و عقاید در میان اهل کتاب بیشتر از اسلام است.

 

وی تصریح کرد:‌ برخی از افراد جاهل یا مغرض در جبهه دشمن نقش ایفا می‌کنند که باید تفکر غرب را بشناسیم و دشمنی آن را درک کنیم تا در جهت اختلاف و تفرقه حرکت نکنیم و در پازل توطئه چینی و برنامه‌ریزی غرب قرار نگیریم.

 

حجت الاسلام مشکوری در پایان با اشاره به گروه‌های تکفیری افزود: غرب قصد دارد با ایجاد اسلام‌های خشن یا بی‌تفاوت، نسبت به اسلام حقیقی تنفر ایجاد کند و مسلمانان را به اختلافات داخلی سرگرم کرده و از دشمنان مشترک غافل کند./908/ت302/ی

ارسال نظرات