۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۴۰۳۴۳
حداد عادل:

مسلمانان مسائل تغییرناپذیر را مراعات و برای واقعیات قابل تغییر برنامه‌ریزی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه مسلمانان در جهان اسلام از نژاد، زبان، رنگ و شعب گوناگون هستند اما همه یک قبله، یک پیامبر(ص) و خدای واحدی دارند مسلمانان باید تغییر ناپذیر ها را مراعات و برای واقعیات قابل تغییر برنامه‌ریزی کنند.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس دایره‌المعارف بزرگ اسلامی روز گذشته در نشست تکریم شخصیت‌های تقریبی بیست‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تحت عنوان «چالش‌ها و راهکارها» که در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به همه حاضران در کنفرانس گفت: این‌که مسلمانان در راه وحدت اسلامی تلاش می‌کنند سنت نیکویی است.

 

وی افزود: مساله وحدت مذاهب اسلامی از آغاز اسلام در متن قرآن، حدیث و سیره نبوی بوده و همواره با ظهور اسلام نگرانی از اختلاف و تفرقه وجود داشته است، با توجه به آیات قرآن موضع آن نسبت به اهمیت وحدت و نگرانی از تفرقه وجود داشته است.

 

علمای اسلام در طول قرن‌ها تلاش در منع گسترش تفرقه داشتند

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: علمای اسلام در طول قرن‌ها به نحوی تلاش در منع گسترش تفرقه داشتند اما در قرون اخیر که قدرت دولت‌های استعماری فزونی گرفته و جهان اسلام دچار ضعف و انحطاط شده موج جدیدی برای ایجاد وحدت شده در گذشته قبل از ظهور تجدد و استعمار غربی عامل تفرقه از درون جهان اسلام بود اما در قرون اخیر عوامل دیگری چون دشمن بیرونی هم به آن اضافه شده است.

 

حداد عادل با اشاره به تفرقه درونی و بیرونی اظهار داشت: امروز در مقابل تفرقه درونی و بیرونی که کیان اسلام را تهدید می‌کند شخصیت‌های ارجمندی پیدا شدند که در این راه جهادگونه تلاش کردند، یکی از این شخصیت‌ها امام موسی صدر است که از نظر ایجاد وحدت میان شعیه و سنی به عنوان الگو معرف می‌کنیم، شیخ سعید سلمان و واعظ زاده عالم شیعی ایرانی که در راه وحدت اسلامی تلاش بسیار کرده از دیگر شخصیت‌ها است.

 

وی افزود: به همان میزان که جامعه اسلامی از رهگذر وحدت وارد عمل شود قوی‌ترین نیرو است وقتی دچار تفرقه شود بسیار خطرناک است، این مانند نیروهای طبیعت است که اگر درست استفاده شود موثر اما اگر تخریبی وارد عمل شود به همان اندازه مضر است، کشور ایران در سایه عامل وحدت در طول 36 سل فشار، تهدید و تحریم به پیروزی دست یافت.

 

دشمنان برای از بین بردن جهان اسلام تفرقه‌افکنی می‌کنند

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خطر امروز جهان اسلام از تفرقه دینی برخاسته است، عنوان کرد: به یقین علمای حاضر در این مجمع به اندازه امسال نگران تفرقه در عالم اسلام نبودند زیرا مذهب در مقابل مذهب قرار گرفته و این تدبیری است که دشمنان برای از بین بردن جهان اسلام به کار گرفته و در لبنان، عراق و سوریه مسلمانها در برابر مسلمانها قرار دادند.

 

حداد عادل افزود: اگر چه مسلمانان در جهان اسلام از نژاد، زبان، رنگ و شعب گوناگون هستند اما همه یک قلبه، یک پیامبر(ص) و خدای واحدی دارند مسلمانها باید تغییر ناپذیر ها را مراعات و برای واقعیات قابل تغییر برنامه‌ریزی کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت:‌ دعوت به وحدت در جهان اسلام باید بر پایه درد‌های مشترک باشد یعنی به جای بحث درباره اختلافات تاریخی درباره گرفتاری‌های معاصر بحث کنیم امروز ما شیعیان و اهل سنت دشمن و مشکلات مشترک داریم امروز همه جهاان اسلام عقب مانده است و جایگاه مناسب خود را ندارد.

 

میکروب تروریست وارد فرانسه شده است

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه دشمن در تفرقه‌افکنی میان مسلمانان عنوان کرد: تفرقه‌افکنی مولود توطئه دشمنان است حوادث این روزهای فرانسه قابل بیش‌بینی بود ما بارها به آنها گفته بودیم تروریست‌های وحشی و این میکروبی که وارد جهان اسلام می‌کنید در نهایت کشورهای شما را نیز مبتلا خواهد کرد.

 

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: امید که مساعی شما نمایندگان کشورهای اسلامی بعد از مراجعت به کشور خود در دعوت به حل مسائل و جلب توجه به واقعیات در کنار آرمانها مثمر واقع شود و در آینده به همت متفکران جهان اسلام شاهد تفرقه کمتر و همکاری و همفکری بیشتر باشیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات