۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۴۰۳۵۱
مبلغ دینی:

داعش عامل اصلی‌تفرقه و نفاق در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای براندازی دین اسلام بکار می برند و داعش یکی از عوامل دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان در منطقه است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی مبلغ دینی جمعه شب در آیین جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) حرم حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) با اشاره به اینکه 17 ربیع الاول یکی از ایام باشکوه و فرخنده برای مسلمین جهان است افزود: زمانی که مردم در جهل به سر می بردند و به مظلومان ظلم و جفا می شد، با آمدن نبی مکرم اسلام دلها آرام گرفت.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام معجزه ای به نام قرآن کریم دارد که کلام خدا و با عظمت ترین کتاب الهی است گفت: ما باید خود را با قرآن مأنوس کنیم و روح و جان خود را با قرآن شست‌وشو داده تا از این طریق راه پیامبراسلام را شناخته و به دستورات الهی عمل کنیم. 

 

حجت الاسلام عباسی راه سعادت و تکامل در شناخت و عمل به قرآن دانست و با بیان این که مأنوس بودن با قرآن موجب تأسی و پیروی از پیامبراکرم(ص) است گفت: از امیرمومنان(ع) روایت است محبوب ترین بندگان خدا کسانی هستند که از پیامبر اسلام پیروی کنند و بیشترین شباهت به اخلاق و رفتا های آن شخصیت نمونه و بزرگ تاریخ جهان اسلام را داشته باشند.

 

به گفته وی، در کتاب سنن النبی مرحوم آیت الله طباطبایی شیوه زندگی اسلامی و نحوی رفتار پسندیده از منظر پیامبراسلام آمده است که جوانان باید با مطالعه این کتب، خود را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه کنند.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که وظیفه اصلی ما عمل به دستورات ائمه معصومان(ع) است و برگزاری این مراسم ها موجب استحکام دین می شود گفت: از امام صادق(ع) روایت است شیعیان آبروی ما را حفظ نموده و مواظب زبان خود باشند و با سخنان زیبا از بیهوده گویی پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به این که ایران امن ترین کشور منطقه است تأکید کرد: انتظار ائمه معصومان (ع) بر دفاع از دین، قرآن و ارزش های اسلام است تا با حرکت در این مسیر ضمن ادامه راه شهدا، نقشه دشمنان اسلام را نقش برآب کنیم.

 

وی همچنین دنیای اسلام را نیازمند وحدت در برابر استکبار جهانی دانست افزود: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای براندازی دین اسلام به کار می گیرند و داعش یکی از عوامل دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان در منطقه است.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: ما با رهبری عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و همدلی، وحدت و یک صدا بودن در برابر استکبار جهانی، می توانیم در برابر توطئه دشمن بایستیم و ایران اسلامی سرافرازی را داشته باشیم.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم به 40 نفر از افراد برتر مسابقه حفظ مفاهیم زیارت عاشورا از سوی مؤسسه قرآنی باقر العلوم مشهد اردهال کاشان، جوایزی ارزنده اهداء شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات