۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۴۰۳۷۸

تأکید آیت الله طبرسی بر تقویت مضامین اسلامی در کتب درسی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران ضرورت تلاش در اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، پر رنگ شدن مضامین اسلامی در دروس و تعمیق بخشیدن فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع دانش آموزان و معلمان مدرسه ابتدایی شاهد دختران ناحیه یک ساری،  ضرورت تلاش در اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، پر رنگ شدن مضامین اسلامی در دروس و تعمیق بخشیدن فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد.

 

وی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، بر ضرورت الگو قرار دادن سیره عملی رسول گرامی اسلام در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: باید سیره عملی نبی مکرم اسلام در مسائل تربیتی نیز مورد توجه آموزش وپرورش قرار گیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نقش مهم معلمان و دانش آموزان مدارس شاهد در پاسداشت خون شهدا و درونی سازی ارزش های اسلامی به ویژه فریضه نماز اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان در کنار درس از جمله تکالیف بزرگ فرهنگیان است.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش مسؤول تربیت انسان های متعهد است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است و اگر این طور باشد با این سلاح و چراغ می توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به گستردگی فعالیت ها و مخاطبان آموزش و پرورش، اظهار داشت: همه مردم جامعه جزء خانواده آموزش و پرورش هستند و به علت گستردگی مخاطبان، اداره امور این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان، گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی، پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

 

آیت الله طبرسی تقویت معرفت دینی دانش آموزان را ضروری دانست و با اشاره به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این خصوص نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات