۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۴۰۴۰۶
آیت الله نوری همدانی:

روحیه جهاد و مبارزه با مستکبران در جامعه تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که اسلام به مصالح توجه کافی دارد، گفت: در اسلام هم روحیه نرمش وجود دارد و هم مبارزه بنابراین باید دقت شود بنا بر موقعیت نرمش و یا روحیه مبارزه داشته باشیم.
 آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت برگزاری بزرگداشت شهید نواب صفوی با اشاره به اهمیت توجه به اشخاصی مثل شهید نواب صفوی گفت: اقدام برای برگزاری بزرگداشت و ساخت یادمان شهید نواب صفوی با توجه به مقام این شهید قابل تقدیر است.
 
وی با توجه به ارتباط نزدیک خود با شهید نواب صفوی خاطر نشان کرد: شهید نواب صفوی برجستگی هایی داشت که باید به آنها توجه شود و این مطالب را به مردم رساند.
 
این مرجع تقلید شهید نواب صفوی را یک اسوه در کشور بیان کرد و اظهار داشت: باید به گونه ای عمل شود که اشخاصی مثل شهید نواب صفوی برای مردم الگو و اسوه شوند.
 
وی با اشاره به ویِژگی های این شهید بزرگوار تصریح کرد: یکی از ویژگی های شهید نواب و گروه فدائیان اسلام، وجود افرادی مثل آقای واحدی در اعضا بود که واحدی در یکی از دیدار ها با مراجع آن زمان به گونه ای صحبت کرد که توجه آیت الله صدر را به خود جلب کرد.
 
استاد درس خارج حوزه دیگر ویژگی برجسته شهید را حس مبارزه و جهاد او بیان کرد و ابراز داشت: سال ها بود که با توجه به فشارهای ظالمان حس مبارزه با ظلم در بین مردم وجود نداشت ولی شهید نواب صفوی با اقدام به ایستادگی در برابر ظالمان زمان و مبارزه مسلحانه روحیه مبارزه طلبی را در مردم زنده کرد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با توجه به اهمیت جهاد در اسلام و احادیث فراوان در این رابطه خاطر نشان کرد: اسلام جهاد را مایه عزت بیان می کند و در رابطه با جهاد و اهمیت آن سفارش های زیادی شده تا جایی که در روایات آمده است زمانی که در آخرت مجاهدین وارد بهشت می شود سلاح جهاد را به همراه دارند و همه در محشر و فرشتگان به آن ها مرحبا می گویند و بزرگی عمل شهید نواب صفوی به دلیل زنده کردن جهاد است.
 
این مرجع تقلید در پایان افزود: اسلام به عنوان دین کامل هم به روحیه نرمش توجه دارد و هم مبارزه اما باید دقت شود در زمانی که به نرمش نیاز است آرامش داشته باشیم و در مواقع رویارویی با ظلم روحیه مبارزه را تقویت کنیم./1322/پ202/ج
ارسال نظرات