۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۴۰۴۱۶
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

حل مشکلات اقتصادی کشور در لغو تحریم‌ها خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بناب در مجلس گفت: اقتصاد مریض کشور نیازمند جراحی و بازنگری در برخی تصمیم‌ها و اقدامات است.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مجلس تنها باید ناظر عملکرد مسؤولان باشد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب وظایف ذاتی نمایندگان مجلس به ویژه در شهرهای کوچک فراموش شده و آنها به نوعی در مسایل اجرایی دست اندازی می کنند.

 


وی با اشاره به دخالت برخی نمایندگان در انتصابات گفت: این مسایل باید برای مردم بازگو شود تا آنها بدانند که امثال من نباید گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی را به نام خودشان بزنند، بلکه نمایندگان قوانین را پس از تصویب برای اجرا و استفاده در اختیار مدیران می گذارند.

 


حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وحدت خاطرنشان کرد: تمام موفقیت ها و پیشرفت ها و دستاوردهای نظام در طول 35 سال گذشته در سایه وحدت حول محور ولایت بدست آمده است و تنها با اتحاد و انسجامی قوای سه گانه و مردم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

 


وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: مشکلات کشور با توافق این مذاکرات حل نمی شود، چون اقتصاد ما دولتی بوده و بر پایه اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی شکل نیافته است، به عبارت دیگر این اقتصاد مریض نیازمند جراحی و بازنگری در برخی تصمیم‌ها و اقدامات است.

 


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حل مشکلات اقتصادی کشور در لغو تحریم‌ها خلاصه نمی‌شود، تأکید کرد: تا زمانی که اقتصاد یارانه ای ایران به صورت ریشه ای حل نشود، وضعیت بهبود نمی یابد و این موضوع به رابطه با آمریکا مربوط نمی شود.

 


حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: فسادهای اقتصادی و بانکی از وجود سیستم یارانه ای در کشور ناشی می شود و همه دولت ها شعارهای آرمانی زمان تبلیغات خود را پس از پیروزی در انتخابات فراموش می کنند، انتظار داریم دولت تدبیر و امید در برخورد با مفاسد اقتصادی عامل به رهنمودهای رهبری باشد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات