۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۶۱۳
رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا:

سنت حسنه وقف بهترین راه نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا، سنت حسنه وقف را یکی از بهترین راه های نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و گفت: باید برای حقق این فرهنگ مترقی دینی از همه ظرفیت های تبلیغی استفاده کرد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام علی سلطانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا امروز در جمع واقفان خیر اندیش این شهرستان گفت: وقف از فقر و تنگدستی جلوگیری کرده و موجب برکت و افزایش رزق و روزی در جامعه می شود که باید با فرهنگ سازی مناسب در جهت رونق بخشی به امر وقف تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام سلطانی نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه را نیازمند تبلیغات مناسب دانست و خاطرنشان کرد: باید جامعه را با اثرات دنیوی و اخروی فرهنگ وقف آشنا سازیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا با بیان این که روحانیت با زبان تبلیغ، تبیین و رسای خود می توانند به راحتی احکام مترقی دینی را برای عموم جامعه بیان کنند، افزود: ترویج وقف نیز به معنای کمک به دین، قرآن و حوزه های علمیه است.

 

وی با اشاره به این که وقف از جایگاه بلند و رفیعی در جامعه اسلامی برخوردار است، گفت: مساجد، حوزه‌های علمیه مدیون وقف هستند که خیران و افراد خیراندیش با وقف زمین خود، مکانی را برای ساخت مسجد و حسینیه مهیا کردند.

 

حجت الاسلام سلطانی با بیان این که مبلغان مردم را به وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تشویق کنند، اظهار داشت: مبلغان برای ایجاد وقف‌های جدید به خصوص برای حوزه‌های علمیه تلاش کنند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: 90 درصد از موقوفات این شهرستان سابقه ثبتی ندارند و تاکنون سی جلد سند مالکیت برای موقوفات و بقاع متبرکه صادر شده ‌است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که به طور طبیعی در وقف، اخلاص نیت وجود دارد، یادآور شد: این سنت حسنه بر جامعه و افراد آن اثرات مثبت می گذارد و باقیات و صالحات را به دنبال دارد که در این رابطه با هماهنگی تبلیغات اسلامی در جهت روشنگری این فریضه در مساجد تلاش شده است.

 

رییس اداره اوقاف نکا گفت: نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه غیر قابل انکار است که امیدواریم با هماهنگی انجام شده روحانیت در منابر و مجالس خود به این امر تاکید داشته و حاصل وقف کردن که سود معنوی بزرگی است را برای مردم  تبیین کنند.

 

حجت الاسلام سلطانی با بیان این که بیش از 80 درصد از مردم شهرستان وقفیات خود را به نیت سیدالشهدا(ع) وقف کرده‌اند که در محرم و مناسبت‌های مربوط به سیدالشهدا(ع) هزینه می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که وقف چشمه همیشه جاری است و این چشمه باید همیشه جاری و ساری باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: پاداش صدقه به هر اندازه ای که بزرگ نیز باشد تنها یک بار داده می شود اما پاداش وقف به صورت دائم است و آثار وقف پس از مرگ نیز باقی می ماند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات