۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۶۱۶
امام جمعه قیدار:

باورهای مردم نسبت به زکات تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار با اشاره به تأثیر چشمگیر باورهای مردم در پرداخت زکات گفت: اگر مردم به این عقیده و باور برسند که زکات واجب خود را باید پرداخت کنند، تبلیغ و ترویج آن آستان‌تر خواهد شد.
حجت الاسلام طالبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه شهرستان قیدار زنجان، امروز در جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده، پیامبر اکرم (ص) را الگوی ویژه برای مسلمانان معرفی نموده و با تأکید بر الگوبرداری از سیره اخلاقی ایشان گفت: یکی از موضوعات مورد تأکید پیامبر (ص) پرداخت زکات بود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آیات قرآنی زیادی در زمینه زکات و اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی بر نبی گرامی اسلام (ص) نازل شده است که افزون بر آن فاکتورهای دیگر بسیاری نیز در امر مشارکت مردم در پرداخت زکات تأثیرگذار است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به نقش مبلغان دینی در ترویج فرهنگ زکات اظهار داشت: با توجه به نقش تأثیرگذار مبلغان زکات در افزایش مشارکت مردم باید نحوه تبلیغ و تبیین زکات برای مبلغان بیان شده و یک کار گروه تخصصی زکات برای این امرمهم تشکیل شود.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به موضوعات قابل طرح در این کارگروه های تخصصی تصریح کرد: موضوعات زیادی قابلیت طرح در این کارگروه های تخصصی را دارد که از جمله مفاد این کارگروه تخصصی می تواند تبادل و انتقال تجربیات مبلغان به یکدیگر باشد.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه به باورهای مردمی و تأثیر آن در افزایش مشارکت ها در پرداخت زکات اشاره و تأکید کرد: موثرترین مورد در امر تبلیغ زکات اعتقاد و باور مردم است چرا که اگر مردم به این عقیده و باور برسند که زکات واجب خود را باید پرداخت کنند، تبلیغ، اتم و اکمل خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت بین مسؤولان امر در پرداخت زکات گفت: همکاری و وحدت بین مجموعه شورای زکات شهرستان خدابنده امری ضروری است چرا که این کار موجب موفقیت در امر افزایش پرداخت زکات مردمی خواهد شد.

 

در ادامه جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده، باب الله فتحی، فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به رتبه نخست شهرستان خدابنده در جمع‌آوری زکات اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک با حضور اعضای کارگروه زکات تاثیر مثبتی در پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.

 

وی در پایان با تاکید بر برگزاری جلسات موضوعی با حضور بخشداران گفت: بخشداری‌ها نقش موثری در افزایش پرداخت زکات از سوی مردم دارند و در ادامه نیز باید با در پیش گرفتن راهبردهای عملی نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم تا بیش از پیش شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم./949/پ202/ب4

ارسال نظرات