۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۴۰۶۵۰
امام جمعه مانه و سملقان:

کم توجهی به فرهنگ دینی ناهنجاری های اجتماعی را افزایش می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مانه و سملقان گفت: کم توجهی به فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی سبب افزایش ناهنجاری های اجتماعی و گرفتار شدن جوانان در دام دشمنان می شود.
شوراي فرهنگ عمومي مانه و سملقان - حجت الاسلام احمدزاده - امام جمعه مانه و سملقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان و رییس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان امروز در چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان که با موضوع آسیب شناسی در حوزه طلاق و اعتیاد در محل دفتر امام جمعه شهر آشخانه برگزار شد، با تشریح آسیب های این دو پدیده در جامعه اسلامی، اظهار کرد: باید همه نهادها و مسؤولان به همراهی خانواده ها برای مبارزه با این دو پدیده شوم تلاش کنند.

 

وی در این نشست که با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه های مرتبط برگزار شد، با اشاره به وضعیت اعتیاد در این شهرستان، افزود: آسیب های اجتماعی موجود شناسایی شده و باید مسؤولان و متولیان ضمن ارائه راه حل های مناسب برای درمان این آسیب ها، اقدامات عملی بیشتری انجام دهند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به شیوه تبلیغ فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) در آغاز بعثت، اضافه کرد: رسول گرامی اسلام با درایت کامل توانست فرهنگ غلط، رفتارهای ناشایست و آسیب ها و ناهنجاری های موجود در عصر جاهلیت را در سرزمین عربستان اصلاح کند و این شیوه تبلیغ دینی حضرت محمد(ص) برای همیشه تاریخ درس و الگو است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: یکی از شیوه های دین اسلام در حل مسائل و جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در بین مسلمانان امر به معروف و نهی از منکر است که این شیوه مهم می بایست امروز با کیفیت و کمیت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی با بیان این که در قالب امر به معروف و نهی از منکر می توان برای تمام مسائل جامعه بهترین راهکار را پیشنهاد داد، خاطرنشان کرد: در صورت توجه کافی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد به این میزان در جامعه افزایش نمی یافت.

 

حجت الاسلام احمدزاده افزود: کم توجهی به فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی سبب افزایش ناهنجاری های اجتماعی و گرفتار شدن جوانان در دام دشمنان می شود.

 

به گفته وی متأسفانه امروز بشریت در معرض فرهنگ های منحط غربی قرار دارد و این کشورها سعی می کنند با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای مردم را به سوی فرهنگ خود جذب کنند، فرهنگی که جوامع را به راهی غلط و آکنده از مشکلات و گرفتاری های مادی و معنوی می کشاند.

 

امام جمعه مانه و سملقان در ادامه خواستار تقویت بیش از پیش حوزه فرهنگی در این شهرستان شد و افزود: نبود اشتغال مناسب و بیکاری جوانان موجب گرایش جوانان به اعتیاد و به دنبال آن ایجاد مشکلات در خانواده ها و روی دادن طلاق می شود.

 

حجت الاسلام احمدزاده، بیکاری در شهرستان مانه و سملقان را یکی از عوامل مهم اعتیاد و در پی آن ناهنجاری های اجتماعی و طلاق دانست و تصریح کرد: این گونه مسائل اجتماعی باید به صورت همه جانبه و با استفاده از تفکر و راهکارهای مختلف رفع شوند تا بتوانیم جوانان را از بلایای اعتیاد و طلاق دور کنیم.

 

وی با بیان این که لازمه آرامش و امنیت در جامعه توجه به فرهنگ غنی اسلامی است، اضافه کرد: دشمنان اسلام و نظام با برنامه ریزی و گسترش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در جامعه ایران می خواهند فرهنگ مذهبی و دینی را از جوانان بگیرند به همین دلیل باید در این زمینه مسؤولان و خانواده ها بیش از پیش هوشیار باشند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات