۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۴۰۶۶۰
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت جهان اسلام ریشه در سیره پیامبر اکرم دارد/اختلاف امت اسلامی یکی از اهداف رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برنامه ریزی دشمنان اسلام در راستای ایجاد تفرقه و دشمنی در بین امت اسلامی گفت: وحدت اسلامی ریشه در سیره پیامبر اسلام دارد و یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران نیز تقویت وحدت و انسجام در جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام رياحي

حجت الاسلام میثم ریاحی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن تأید بر لزوم حفظ وحدت در جهان اسلام و پرهیز ار ایجاد اختلاف و تفرقه اظهار کرد: تحقق وحدت سیاسی جهان اسلام دستاورد نهایی نهضت وحدت خواهی امام خمینی است و شکل گیری و تشکیل «دولت بزرگ اسلامی» تحقق آرزوی واقعی جهان اسلام است که تنها از راه وحدت و همدلی امت اسلامی میسر می‌شود.

 

وی در ادامه دوستی، برادری و اتحاد جهان اسلام را از آرمان‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: دستیابی به این آرمان‌های والا و مقدس در جهان اسلام نیازمند ایجاد بستر و فضای مناسب و شرایط لازم است، طراحی و ایجاد نظام فکری، فرهنگی و عقیدتی واحد و مشترک از مهمترین اقدامات در راستای بستر سازی برای وحدت در جهان اسلام است که انقلاب اسلامی ایران گامی مهم و بلند در این زمینه برداشته است .

 

مسؤول فرهنگی ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به توجه ویژه بنیانگذار انقلاب اسلامی به وحدت در جهان اسلام تصریح کرد: امام خمینی(ره) با طراحی این نظام فکری، قصد داشت که همبستگی معنوی و فرهنگی میان جوامع اسلامی را تقویت کند و به صورت بنیادین و ریشه‌ای وحدت را در جهان اسلام پایه ریزی کند زیرا وحدت سیاسی جهان اسلام، بدون این نظام فکری واحد و مشترک ممکن و میسّر نیست.

 

رژیم صهیونیستی تنها با وجود تفرقه در جهان اسلام می‌تواند نفس راحت بکشد

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام خاطرنشان کرد: دشمنان دنیاى اسلام خوب فهمیدند که اگر در دنیاى اسلام مذاهب اسلامى گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، رژیم غاصب صهیونیستی نفس راحتى خواهد کشید و می‌تواند نقشه‌های شوم خود در منطقه را پیاده کند والبته که این موضوع  را خوب  ودرست فهمیدند لذا از یک طرف گروه‌هاى تکفیرى را به راه مى‌اندازند که نه فقط شیعه را بلکه اهل سنّت را هم تکفیر کنند؛ از سوی دیگر نیز یک عدّه مزدور را ئر قالب شبکه های ماهواره ای به راه می‌اندازند که براى این آتش هیزم فراهم کنند، بنزین روى آتش بریزند و موجب اختلاف در جهان اسلام شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تأکید بر ماهیت صهیونیستی و ضد اسلامی شبکه‌های تفرقه افکن ماهواره‌ای ابراز کرد: دشمنان به ویژه صهیونیست ها از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت ها و تکفیری ها به دنبال ایجاد تفرقه در دنیای اسلام هستند، هدف اصلی کارشناسان شبکه های معاند، دامن زدن به اختلافات و دعواهایی است که ریشه اجتماعی و عقلانی ندارد و تنها دستاویزی شده است برای دشمنان به منظور ایجاد کینه و نفرت بین امت اسلامی و درگیر کردن جهان اسلام به یک جنگ داخلی که این اختلافات موجب عدم تمرکز و توجه امت اسلامی بر دشمنان خارجی خواهد شد.

 

کارشناس مسائل فرهنگی مذهبی با اشاره به مصادره شدن انقلاب کشور مصر توسط استکبار جهانی و دشمنان این کشور تصریح کرد: دشمن برای مصادره جریان بیداری اسلامی تلاش بسیاری می‌کند و شاهد هستیم که بیداری اسلامی در برخی کشورها تبدیل به برادرکشی، جنگ های داخلی، فرقه ای و قبیله ای شده است چرا که بزرگترین عامل شکست توطئه دشمنان در منطقه و در جهان اسلام بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی است.

 

مسؤول فرهنگی ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان هدف اصلی از ایجاد شبکه های تفرقه افکن در انگلیس و آمریکا را توطئه دشمن برای افزایش اختلافات در جهان اسلام دانست و اظهار کرد: با همین هدف وسائل ارتباط جمعى و رسانه را در اختیار شیعه نماها میگذارند تا در راستای همان اهداف کذایی دشمنان حرکت کند؛ در کجا؟ در آمریکا! در کجا؟ در لندن! بنابراین "آن تشیّعى که از لندن و از آمریکا بخواهد براى دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمیخورد" که این عبارت عین فرمایش امام خامنه ای است و در حقیقت تعبیر به درد نخور بهترین تعبیر برای این جریانات است که خود را شیعه معرفی می‌کنند ولی انقیادی به مسائل و احکام و اخلاق شیعه ندارند.

 

وحدت امت اسلامی یادگار پیامبر اسلام است

وی با اشاره به سیر تاریخی وحدت در جهان اسلام بیان کرد: در تاریخ اسلام می خوانیم که شخص پیامبراسلام جهت وحدت و هماهنگی، در موارد متعدد مسلمانان را به عقد اخوت همدیگر در آوردند و همچنان شاگردان آن حضرت نقش بسزایی جهت ایجاد وحدت و حفظ و تحکیم برادری و اخوت را برعهده داشته و آن را عملی ساخته اند. پیامبر اسلام در جایی فرموده اند: « المؤمن للمؤمن کالبنیان یشید بعضه بعضا»؛ افراد با ایمان نسبت به همدیگر همانند اجزای یک ساختمان هستند که هر جزء آن باعث تحکیم و ثبات جزء دیگر می باشد؛ در حقیقت وحدت اسلامی را ریشه در سیره پیامبر اسلام دارد.

 

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به نقش امام خمینی در شکل گیری وحدت در جهان اسلام تصریح کرد: در زمان ما و در عصر حاضر اگر بخواهیم نمونه و مثالی برای وحدت و هماهنگی و اثرات آن ذکر نماییم، بهترین نمونه آن نقش اساسی حضرت امام خمینی در حفظ وحدت مردم مسلمان ایران و همه مسلمانان جهان است، ایشان با توجه به تأثیرات مهم وحدت و نتایج آن، همواره به حفظ وحدت سفارش نموده و به تفرقه افکنان هشدار می‌داد حضرت امام خمینی ایجاد اختلاف و از این طریق آسیب رسانیدن به ملت مسلمان را گناه بزرگی می شمرد، فلذا مردم مسلمان ایران با حفظ وحدت و براداری توانستند یکی از بزرگترین و قلدر ترین سلسله های شاهنشاهی جهان را از بیخ وبن بر اندازند و بجای آن حکومت مبتنی بر اسلام ناب محمدی و آموزه های حیات بخش آن را برای مردم خود و تمام جهانیان به ارمغان بیاورند./1304/ت302/ب6

ارسال نظرات