۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۴۰۶۸۷

تأکید امام جمعه کاشان بر برگزاری مردمی مراسم‌های ملی در کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه د رکاشان گفت: برگزاری اعیاد ملی در نظام جمهوری اسلامی باید از حالت دولتی خارج و به صورت مردمی برگزار شود.
آيت الله نمازي تأکید امام جمعه کاشان بر برگزاری مردمی مراسم‌های ملی در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان کاشان گفت: تمامی اعیاد ملی در دوره پادشاهی ایران از سوی دولت برگزار می شد و مردم هیچ نقشی در اعیاد ملی نداشتند که این امر بیانگر مردمی نبودن رژیم شاهنشاهی در ایران بود.

 

وی به برگزاری مراسم های ملی از سوی مردم تأکید کرد و با اشاره به این که این مراسم ها باید کاملا مردمی برگزار شود و دولت کم ترین نقش را در مراسم های ملی داشته باشد گفت: اگر برگزاری مراسم های ملی از جمله جشن های یوم الله 22 بهمن و راهپیمایی روز قدس و برنامه های مشابه با تشکیل کارگروه هایی توسط نهادها و سازمان های ملی برگزار شود و مردم در آن نقشی نداشته باشند تهدید بزرگی برای نظام خواهد بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: مردم ایران اسلامی در برابر ایام الله احساس وظیفه کرده و آذین بندی مراسم های ملی بدون دخالت سازمان ها و نهادهای دولتی از سوی مردم انجام شود چرا که مردم باید با انقلاب کار داشته باشند و خودشان را صاحب انقلاب بدانند و در برابر ایام الله احساس وظیفه کنند.

 

به گفته وی، آذین بندی سردر ادارات و نهادها و سازمان های دولتی بدون توجه به آذین بندی تمامی نقاط شهرستان نمی تواند چهره شهرستان را در چنین ایامی متحول کند.

 

آیت الله نمازی گفت: تمامی اصناف و کسبه خیابان های شهرستان هر کدام با حداقل هزینه و تهیه یک پرچم و یک لامپ رنگی کم مصرف می توانند سیمای سراسری خیابان و شهرستان را در ایام الله دگرگون کنند.

 

وی افزود: برگزاری مراسم های ملی از سوی نهادهای دولتی زیبنده انقلاب اسلامی که مردم ایران در مشارکت داشته اند نیست و اگر چنانچه ایام الله بر همین منوال برگزار شود بعد از نیم قرن اثری از برگزاری جشن های مردمی ایام الله در کشور نخواهد بود و این آسیب جدی است که باید برای آن تدبیرشود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان بر حضور کم رنگ سازمان ها و نهادهای دولتی در ایام الله و برجسته کردن حضور مردم در چنین ایامی تأکید کرد.

 

ضرورت رعایت اقتصاد مقاومتی در آذین بندی ها

 

آیت الله نمازی همچنین بر رعایت تدابیر اقتصاد مقاومتی در آذین بندی های ایام الله تأکید کرد و افزود: از لامپ های کم مصرف کوچک رنگی و بنرها به اندازه نیاز که اسراف در فعالیت ها باشد استفاده شود ضمن این که آذین بندی ها به صورت همه جانبه انجام شود نه این که در برخی از مناطق شهرستان آثاری از آذین بندی وجود نداشته باشد اما در برخی از مناطق دیگر بیش از حد متعارف باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه توجه به محتوای عناوین شش گانه برنامه های ستاد دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: تهیه محتوای عناوین شش گانه در نظر گرفته شده از سوی ستاد باید توسط کارشناسان تهیه و آفات و آسیب های آن شناسایی تا از تدابیر امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده شود و به گونه ای برنامه ریزی شود که سیاست های داخلی، منطقه ای و بین المللی که امروز جهان اسلام در بحث وحدت با آن روبرو است در برنامه ها گنجانیده شود.

 

آیت الله نمازی همچنین از ستاد برگزاری دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی کاشان خواست تا  زوایای مختلف فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد وحدت مسلمانان که در دیدار با مسؤولان و سفیران کشورهای اسلامی بیان کردند برجسته کنند.     

 

ضروت استفاده از سخنرانان آشنا به تحلیل و تفسیر وحدت و اخلاق سیاسی

 

وی در ادامه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت برخی از نامزدهای انتخابات و هواداران آنها نیز اشاره کرد و گفت: فقه انتخاباتی، اخلاق انتخاباتی از سوی برخی نامزدها و هواداران آنها رعایت نمی شود و سبب آسیب به وحدت ملی شده و هر گروهی طرفدار یک نامزد انتخاباتی می شوند و ناخواسته با یکدیگر اعلام جنگ دارند و پوسترهای یک دیگر را جمع می کنند و حرکات غیر اسلامی و غیر اخلاقی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان بر ضرورت و اهمیت مسأله وحدت و اخلاق سیاسی در جامعه تأکیدکرد و بیان داشت: سخنرانانی برای اجتماعات و گردهمایی ها انتخاب شوند که توان بیان اهمیت وحدت را در جهان اسلام و داخل کشور بیان کنند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین کنگره بین المللی وحدت اسلامی در هفته گذشته در تهران گفت: طی 36 سال گذشته مکرر به اهل سنت و کشورهای همسایه اعلام اتحاد کردیم اما در داخل کشور ما این اتحاد را نداریم و اختلافات گروه ها و احزاب سیاسی برای کشور بسیار خطرناک است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در ایام الله باید شخصیت هایی دعوت شود که توان تحلیل و تفسیر مسائل، تهدیدهای جهانی، تهدیدهای جدی علیه اسلام و انقلاب و راه های برون رفت از تهدیدات که وحدت است را بیان کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات