۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۷۰۵
حجت الاسلام سقای بی ریا:

مطالبه دوباره اقتصادی مقاومتی از سوی رهبر انقلاب نشانه کم‌کاری دولت در این زمینه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر این که دشمنان نظام اسلامی و غربی ها به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی هستند،‌ گفت: مطالبه دوباره اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب نتیجه پیگیری نکردن سیاست های این راهکار بوسیله دولت است.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی 56 را دعوت تمام نیروهای انقلاب به حمایت از منافع ملی و آرمان ها دانست و گفت: اشاره رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی بسیار بارز بود که به جای اینکه به خارج از ایران چشم بدوزید به داخل نگاه کرده و کاری کنید که تحریم ها بی اثر شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: در سخنان مقام معظم رهبری وجود کارشناسان داخلی توانا در اداره کشور بدون اتکا به نفت بسیار شفاف و روشن بود؛ بنابراین تنها راه نجات از تحریم های ظالمانه غرب که اقتصاد مقاومتی است، دست یافتنی خواهد بود و دولتمردان باید به دنبال دستیابی به آن باشند.
حجت الاسلام سقای بی ریا به سخنان طرف های مذاکره کننده در بحث هسته ای اشاره کرد و افزود: طرف های مذاکرات هسته ای حرف های خود را به طور مکرر گفته اند و چیزی نیست که پوشیده باشد و به دنبال آشکار شدن آن باشیم.
وی اظهار داشت: طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای تصریح کرده است که پیشرفت های علمی ایران باید متوقف شود و از تعبیر اوراق کردن نیز در سخنان خود استفاده کرده اند و در موارد بسیاری به چنین کلماتی تصریح داشته اند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) سخنان رهبر معظم انقلاب درباره غیرت ملی را به طور غیر مستقیم متوجه مذاکرات هسته ای دانست و گفت: نمایندگان ایران نباید درباره مسائلی که غیرت و ناموس ملی حساب می شود بی تفاوت باشند، کوتاه بیایند و خواسته های نابجای غرب را بپذیرند.
حجت الاسلام سقای بی ریا رویکرد غرب را تضعیف همه جانبه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و هشدار داد: دولتمردان باید به فکر تقویت درونی نظام جمهوری اسلامی ایران باشند زیرا تجربه در رویارویی با این مستکبرین ثابت کرده است که در صورت عقب نشینی آنها جلو تر می آیند و خواسته های بیشتری خواهند داشت.
وی اظهار داشت: با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب و اظهارات دولتمردان نسبت به احترام به مقام معظم رهبری و نظرات ایشان، چرا اقدام چشمگیری در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام نشده است؟
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: دولت یازدهم همواره ملاک و شاخص پیشرفت اقتصادی را ورود تجار خارجی می داند در حالی که آن اقتصاد مقاومتی را رقم نمی زند؛ دولت باید چاره اساسی بیاندیشد و درباره اجرای اقتصاد مقاومتی گزارش کار بدهد.
حجت الاسلام سقای بی ریا در پاسخ به این سؤال که آیا در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فعالیت های لازم صورت گرفته است؟ گفت: اگر انجام شده بود رهبر معظم انقلاب مطالبه دوباره نمی کردند؛ مسؤولان باید به طور جد بیایند و این مسأله را دنبال کنند و صاحبنظرانی که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند می توانند کشور را بدون نفت اداره کنند کمک کنند تا با وجود تحریم با برنامه ریزی دقیق دندان طمع دشمن را بکشند و در برابر آن استوار باشند./836/ت302/ج
ارسال نظرات