۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۷۲۷
نماینده ولی فقیه در سپاه مازندران:

دوست و دشمن شناسی خنثی کننده فتنه در همه عرصه ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با تأکید بر این که دوست و دشمن شناسی خنثی کننده فتنه در همه عرصه ها است، گفت: وقتی خط میان دوست و دشمن به هم بریزد فتنه ایجاد می شود و یکی از گرفتاری هایی که در گذشته برای ما به وجود آوردند و الان هم به دنبال آن هستند برهم زدن خط دوست و دشمن است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، عصر امروز در نشست هیأت عاشقان ولایت که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد با بیان این که پاسداری از انقلاب اسلامی با سلاح ایمان و تقوا امکان پذیر است، گفت: افراط و تفریط نباید در کارها وجود داشته و باید عمل به هنگام و به اندازه داشته باشیم.


وی با تأکید بر این که ایمان سلاحی است که در طول انقلاب ما را در جبهه های مختلف و دفاع مقدس به پیروزی رسانده است، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس از نظر امکانات برابر با دشمنان نبودیم ولی با قدرت ایمان به پیروزی رسیدیم که دشمن برای این امر مهم فکری نکرده بود.


حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به این که بعد از دفاع مقدس دشمن نقطه قوت و عامل پیروزی ن
ظام اسلامی را فهمید که در عرصه جنگ نرم وارد شد، افزود: دشمنان دستور کار خود را حمله به ایمان مردم قرار دادند و باید بدانیم که اگر ایمان محوری در جامعه نهادینه شود مشکلات حل خواهد شد.


نماینده ولی فقیه درسپاه کربلا مازندران، ادامه داد: بصیرت محوری از جمله امور مهم و اساسی است که بیش از 150 بار کلمه بصر، بصیر و مشقات آن در قرآن کریم تکرار شده که نشانگر اهمیت این امر در کلام الله مجید است.


وی با بیان این که اهمیت بصیرت در مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی بسیار است، گفت: رهبری در سال های اخیر همیشه در جمع خواص و بسیجیان به این امر تاکید داشتند که بصیرت خود را در همه ابعاد بالا ببریم که اگر بصیرت نباشد ممکن است به نیت خیرخواهانه هم اشتباه رخ دهد.


حجت الاسلام غلامی با تأکید بر این که اگر انسان در مسائل سیاسی بصیرت نداشته باشد به انحراف کشیده شده و سر از لشگر دشمن در می آورد، بیان داشت: بصیرت دینی و سیاسی باید در کنار هم باشد و زمانی که به آیات و روایات نگاه می کنیم برای تحقق بصیرت نیازمند مجاهدت علمی و عملی هستیم.


نماینده ولی فقیه درسپاه کربلا مازندران، تصریح کرد: مهم ترین عامل تقوا بصیرت است که انسان را از خطا و معصیت حفظ می کند و باید تلاش کنیم تا این امر ارزنده و گرانقدر را در وجود خود نهادینه کنیم.


وی با بیان این که یکی از عوامل مهم بصیرت زمان‌شناسی است و باید مقتضیات زمانی را به خوبی بشناسیم، گفت: انسانی که عامل به زمان باشد در برابر هجمه شبهات گرفتار نخواهد شد.


حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که جریان و جبهه سازی قلابی بسیاری از افراد را فریب می دهد، بیان داشت: صراط مستقیم یک مسیر است که از طرق مختلف نمی توانیم به آن دست پیدا کنیم.


نماینده ولی فقیه درسپاه کربلا مازندران با تاکید بر این که دوست و دشمن شناسی خنثی کننده فتنه در همه عرصه ها است، تصریح کرد: وقتی خط میان دوست و دشمن به هم بریزد فتنه ایجاد می شود و یکی از گرفتاری هایی که در گذشته برای ما به وجود آوردند و الان هم به دنبال آن هستند برهم زدن خط دوست و دشمن است.


وی با بیان این که پس از فتنه سال 88 مقام معظم رهبری بیش از 500 بار لفظ فتنه را به کار بردند ولی عده ای از به کار بردن این واژه ابا دارند، افزود: انسان باید معیارگرا بوده و اگر کسی به جای حق بیاید شخص را محور قرار دهد با همان شخص از ایمان به در می رود و نیاز است همگان باید به نحوی شایسته بصیرت و هوشیاری خود را حفظ کنند./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات