۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۴۰۷۴۶
به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه تهران؛

کارگاه تدریس پژوهش محور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران از برگزاری کارگاه تدریس پژوهش محور به همت این معاونت خبر داد.
حجت الاسلام جعفر سماوات، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه استان تهران

حجت الاسلام جعفر سماوات، معاون پژوهش و دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری کارگاه تدریس پژوهش محور خبر داد و گفت: معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران در طول سال تحصیلی کارگاه‌های پژوهشی متعددی را برای طلاب و اساتید مدارس علمیه برگزار می‌کند.

 

وی ادامه داد: این دوره با درخواست مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران، برای سی نفر از اساتید این مدرسه علمیه، روز چهارشنبه 24 دی ماه، از صبح تا ظهر برگزار می‌شود.

 

دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه استان تهران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پژوهش در پیشرفت علمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: پیشرفت علمی بدون تحقیق امکان ندارد، که با سرلوحه قرار دادن این سخن حضرت آقا، تصمیم گرفتیم که برای تربیت طلاب پژوهش محور، کلاس‌های تدریس پژوهش محور برای اساتید مدارس علمیه برگزار کنیم؛ زیرا اساتید محترم با طلاب روزانه کلاس داشته و برای ایشان تدریس می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: وقتی اساتید محترم ضرورت و روش تحقیق و پژوهش را تعلیم ببینند و خود به دنبال پژوهش و تحقیق باشند،‌ می‌توانند ذهن طلاب را مدیریت کرده و آن‌ها را محقق و پژوهش محور تربیت کنند که این موضوع سبب پیشرفت علمی طلاب می‌شود.

 

حجت الاسلام سماوات با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌های پژوهشی بیان داشت: اجرای تدریس پژوهش محور در مدارس علمیه، تربیت طلاب پژوهش محور، ترویج نگارش مکتوبات پژوهشی بین اساتید و طلاب، منابع شناسی و موضوع شناسی و نتیجه‌گیری در روش‌های تحقیقی از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران در پایان با اشاره به اساتید این دوره بیان داشت: دکتر بهزاد حمیدیه و دکتر محمد کریمی،‌ استادان حوزه و دانشگاه و بنده حقیر برای اساتید مدرسه علمیه امام رضا(ع) تدریس خواهیم کرد./841/ت302/ب4

ارسال نظرات