۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۴۰۸۹۰
استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند:

نبود مراکز مشاوره دینی مهم ترین مشکل بانوان خراسان جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که متاسفانه در کشور مراکز مشاوره دینی برای بانوان و دختر جوانان بسیار کم است، گفت: باید در خراسان جنوبی مراکزی راه اندازی شود تا بانوان بتوانند با مبلغان دینی مشکلات خود را در میان گذاشته و از آن ها مشاوره دینی دریافت کنند.
نبود مراکز مشاوره دینی مهم ترین مشکل بانوان خراسان جنوبی است

حجت الاسلام حسین مختاری، استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، گفت:  در حال حاضر هجمه تبلیغاتی دشمن در سطح کشور بسیار گسترده شده است و دشمن به دنبال ایجاد بی حجابی و بی بندباری در میان زنان و دختران جوان به عنوان کانون های تربیتی اسلامی و ایرانی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که در حال حاضر تعداد حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور رو به گسترش است و فرهنگ مشاوره دینی هم در کشور نهادینه شده، وجود مراکزی برای مشاوره دینی بانوان ضروری شده و بانوان طلبه و مبلغ می توانند در این مراکز به بانوان و دختران جوان مشاوره دینی ارائه کنند.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: متاسفانه بعضی از مراکزی که خدمات مشاوره ای به دختران و بانوان ارائه می کنند مبنای مشاوره آن ها دیدگاه غربی است و آن ها به فردیت فرد توجه کرده و معیارها و ملاک های اسلامی را در نظر نمی گیرند که همین امر در بعضی از مواقع می تواند آینده آن ها را با تهدیدهای زیادی روبه رو کند.

 

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت با اشاره به این که ارائه مشاوره توسط بانوان مبلغ می تواند موجب افزایش اطمینان خاطر و آرامش آن ها شود، تاکید کرد: طبیعتا بانوان در مشاوره با بانوان مشاور راحت تر هستند و به راحتی می توانند مشکلات خود را با مشاورشان در میان بگذارند در حالی که ممکن است در برخورد با مشاوران مرد نتوانند به راحتی خواسته و منظور خود را بیان کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان این که در حال حاضر جلسات مشاوره دینی در بعضی از مساجد و خوابگاه های دانشجویی و در مدارس برگزار می شود، ادامه داد: با توجه به حجم انبوه مشکلات بانوان راه اندازی مراکز مشاوره دینی ضروری شده است زیرا این مراکز می تواند تا حد زیادی از بروز آسیب های بعدی در میان بانوان به خصوص دختران جوان جلوگیری کرده و موجب می شود آن ها هنگامی که اشتباهی را مرتکب شدند و یا می خواهند کاری را انجام دهند با مشاوران امین و ناصح مشورت کرده و بتوانند راه درست را تشخیص دهند.

 

وی تاکید کرد: باید حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی در راه اندازی مراکز مشاوره پیشگام شوند زیرا مشاوره بهترین راهکار در زمینه جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

 

استاد اخلاق دانشگاه بیرجند یادآور شد: افزون بر مراکز مشاوره باید سایر مشاوره هایی که در سطح کشور صورت می گیرد به صورت هدفمند بر مبنای قوانین شرع باشد تا بتواند زمینه سعادت فرد را فراهم کرده و از بروز آسیب های روحی و نتایج نامطلوب در زندگی فرد جلوگیری کند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات