۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۴۰۹۰۶

تلاش بیهوده کتاب ضد مهدویت در اثبات شخصیت دجال در آخرالزمان

خبرگزاری رسا ـ کتاب «اصلاحاتی در تفسیر پیشگویی‌های کتاب مقدس در مورد آینده» درصدد است نگاه رایج میان مفسران کتاب مقدس در مورد ظهور ضدمسیح از اروپا را تغییر دهد و ثابت نماید دجال از خاورمیانه ظهور می‌کند و لاجرم یک رهبر اسلامی یا همان مهدی است.
دجال

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، با توجه به انتشار کتاب های متعددی که در سالیان اخیر توسط نویسندگان غربی با موضوع تطبیق نظام ضدمسیح بر اسلام نگاشته می شود، به معرفی کتابی می پردازیم که بیش از 40 روز از انتشار آن نمی گذرد و ان کتاب "اصلاحاتی در تفسیر پیشگوییهای کتاب مقدس در مورد آینده" نوشته رودریگو سیلو است.

 

این کتاب در صدد است نگاه رایج میان مفسران کتاب مقدس در مورد ظهور ضدمسیح از اروپا را تغییر دهد و ثابت نماید دجال از خاورمیانه ظهور خواهد نمود و لاجرم یک رهبر اسلامی یا همان مهدی(ع) است.

 

در بخشی از معرفی کتاب (پشت جلد و یا سایت آمازون) چنین آمده است:کتاب «اصلاح پیشگویی های کتاب مقدس» خواننده را به تاریخ و پیشگویی هایی که در مورد ارتباط ضدمسیح و امپراطوری او با خاورمیانه مغفول مانده، آشنا می سازد. معلمان پیشگویی کتاب مقدس در قرن گذشته اروپا را به عنوان منطقه ظهور دجال معرفی می نمودند ولی تحلیل دقیق تاریخ و پیشگویی ها نشان می دهد که خاورمیانه و اسلام در آخرالزمان امپراطوری نهایی ضدمسیح خواهد بود.

 

کتاب پیش رو در پی پاسخ به سوالات زیر است:

علت اشتباه مفسران کتاب مقدس در مورد ظهور ضدمسیح از اروپا چیست؟

چرا روم نتوانست امپراطوری چهارم ضدمسیح را محقق سازد؟

آیا گسترش اسلام از قرن 7 میلادی و برقراری امپراطوری عثمانی از قرن 14 میلادی پیشگویی کتاب مقدس در مورد اتحاد آشوریان و اعراب را محقق ساخته است؟

چگونه اسلام بسترهای لازم برای افزایش قدرت ضدمسیح را فراهم خواهد ساخت؟

سرنوشت 10 قبیله از بین رفته اسرائیل چه بوده است؟ اهمیت این قبایل برای مسیحیان در چیست؟

 

متاسفانه امکان مشاهده متن کتاب –به دلیل جدید الانتشار بودن آن- برای نگارنده این سطور نیست ولی با توجه به مطالبی که در سایت های دیگر در مورد این کتاب نگاشته شده، می توان حدس زد این کتاب با ادبیاتی جدید همان ادعاهای امثال ولید شعیبات در مقالات و سخنرانیهای متعددش و نیز جوئل ریچاردسون در کتاب "ضدمسیح اسلامی" را تکرار نموده است.

 

نکته جالب آنکه نویسنده حتی سعی ننموده برخی اشکالات اساسی نظریه های پیشین را مرتفع نماید به عنوان مثال وقتی عبارت صریح کتاب مقدس در باب 13 مکاشفات یوحنا (3-8) اشاره صریح به فراگیری حکومت و سلطه ضدمسیح بر کل جهان می نماید، چگونه می توان پذیرفت این سیطره فقط شامل کشورهای اسلامی خاورمیانه باشد؟

 

علی رغم جستجوی بسیار، اطلاعات قابل ذکری از نویسنده کتاب و جایگاه وی به دست نیامد و احتمال اینکه رودریگو سیلوا نام مستعاری برای نویسنده واقعی کتاب باشد می رود. نکته قابل ذکر در مورد اینگونه کتابها آنست که معمول نویسندگان آنها افرادی هستند که سابقه چندان معروف و شناخته شده ای ندارند و برخی نیز صراحتا از اسم مستعار برای خود استفاده می کنند. (مانند جوئل ریچاردسون و یا جک اسمیت) این در حالی است که نویسنده ای که در بحثی علمی نظریه پردازی می کند نباید خود را در پس اسامی مستعار و موسسات ناشناخته پنهان نماید.

 

جالب اینجاست که برخی از این افراد –همچون ریچاردسون- ادعا می کنند از ترس بازخورد منفی مسلمانان افراطی چنین روشی در پیش گرفته اند. حال آنکه بسیاری افراد دیگر همچون کشیش تری جونز که اهانت های علنی بسیاری نیز به مقدسات اسلامی نموده چنین ادعایی نکرده اند و از طرف دیگر این چگونه مخفی کاری است که چنین نویسندگانی به سرعت سر از برخی شبکه های معروف غربی –همچون CNN و CBN- در می آورند و یا در سراسر جهان همایش برگزار می نمایند؟!

 

متاسفانه باید توجه داشت با همه این توصیفات و به دلیل عدم پاسخگویی علمی، دقیق و سریع به اینگونه نظریات، دیدگاه انطباق ضدمسیح کتاب مقدس با اسلام همچنان در حال گسترش در میان مسیحیان است و هرچند ماه شاهد کتاب جدیدی با این موضوع هستیم. تاثیر این اندیشه مخرب نیز قابل چشم پوشی نیست چنانکه در یکی از نظرات خوانندگان این کتاب چنین می خوانیم:

"من پیش از این به بسیاری از مطالب نوشته شده در این کتاب مشکوک بودم ولی سرانجام من (با خواندن این کتاب) به نتیجه گیری مطلوب رسیدم. نویسنده در این مسیر هرگونه شکی را برطرف نموده است. این کتاب منبع بسیار لازم در زمینه پیشگویی هاست و هرکس خواهان مباحث آخرالزمانی است باید این کتاب را به دست گیرد. من بعد از خواندن نسخه الکترونیکی این کتاب، دو نسخه چاپی از آنرا (برای بزرگان کلیسای محل خود) سفارش دادم..."

 

حواسمان باشد که "یک دروغ اگر پی در پی تکرار شود، به تدریج واقع جلوه خواهد نمود"

 

کتاب «اصلاحاتی در تفسیر پیشگویی‌های کتاب مقدس در مورد آینده» نوشته رودریگو سیلوا با 388 صفحه و با زبا انگلیسی از سوی انتشارات CreateSpace Independent Publishing Platform در تاریخ ویرایش اول 23 نوامبر 2014 (2 آذر 1393) منتشر شده است./997/د102/ب6

 

منبع: آینده روشن

ارسال نظرات