۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۰۰۶

یادواره شهدای مدافع حرم در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره استانی شهدای مدافع حرم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح کشور در تبریز برگزار شد.
اولين يادواره شهداي مدافع حرم در تبريز اولين يادواره شهداي مدافع حرم در تبريز اولين يادواره شهداي مدافع حرم در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده های معظم شهیدان عبدالصمد امام پناه، علی کنعانی، محمودرضابیضایی و محرم علیپور و همچینن جانبازان و سرداران دفاع مقدس شب گذشته در تالار معلم تبریز برگزار شد.

 


در نخستین یادواره استانی شهدای مدافع حرم که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح کشور در تبریز همراه بود، ضمن تجلیل از خانواده های شهدا مدافع حرم، حاج روح الله محمدی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای ائمه اطهار به مرثیه‌سرایی پرداخت.

 


سردار عروج، فرمانده سابق سپاه ولی امر در این همایش معنوی دفاع از حرمین را دفاع از حریم الهی دانست و اظهار داشت: اجر اینگونه شهادت ها بدست خداوند است، باید دانست که تمام حرکت های اسلامی و قرآنی از جمله مبارزه جهادی علیه کفر و ستم، هزاران ریشه تربیتی دارد که موجب تربیت و تعالی جامعه بشری می شود.

 


سردار عروج با بیان این‌که شهدای مدافع حرم نماد دوستداری ملت ایران نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت هستند، گفت: دنیا علنی اعتراف می کند؛ علیرغم جنگ های نظامی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و.. علیه نظام اسلامی باز هم نمی تواند این انقلاب و این نظام ولایی را از پا درآورد. علت این اعتراف، فرماندهی خود خداوند پشت سر این نظام است.

 


فرمانده سابق سپاه ولی امر با نقل قولی از امام خمینی(ره) اظهار داشت: نباید به مردم نسخه بدهیم، باید به این ملت دارو بدهیم. به اعتقاد امام، رزمندگان اسلام داروی بشریت هستند، در حقیقت تمام شعور انسانی بالای سر انقلاب اسلامی است؛ رزمنده انقلاب اسلامی در مقابل چشم دشمنان هزار نفر دیده می شود. این تجربه مورد اعتراف دشمنان اسلام نیز می باشد.

 


مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که امروز دشمن درصدد تولید بدل و شبیه رزمندگان اسلام است، اما به خواست خداوند این ترفند دشمن هم با شکست مواجه خواهد شد، تصریح کرد: رزمندگان اسلام با حجب و حیا هستند و کسی که حیا داشته باشد شجاعتش شجاعت حسینی است.

 


سردار عروج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دوران حیات امام راحل گفت: بنده مسؤول تدفین و به خاکسپاری امام خمینی(ره) بودم، آنچه را که در هنگام تدفین امام (ره) مشاهده کرده بودم، در زمان تدفین شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) دوباره دیدم.

 


وی ایثارگری و جوانمردی رزمندگان لشکر عاشورا و بسیجیان آذربایجان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کسی که در زندگی حیا داشته باشد، شجاعتش حسینی خواهد بود همانند همین فرزندان آذربایجان که شجاعت و درایتشان در جبهه نبرد ستودنی و مثال زدنی بود.

 


گفتنی است، شهیدان علی کنعانی (13 اردیبهشت 92) از مراغه، محمود رضا بیضایی (29 دی 92) از تبریز و محرم علیپور (7 اردیبهشت 93) از مرند، پس از هتک‌ حرمت‌ گروه های تکفیری به حرم حضرت زینب کبری(س) برای لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی اهل بیت" به سوریه رفتند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات