۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۴۱۰۱۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

تهدید شبکه های مجازی باید به فرصتی طلایی مبدل شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از این شبکه ها به نفع خود بهره برداری کنیم و از تهدید شبکه های مجازی یک فرصت طلایی ایجاد کنیم و حال که آنها موج ساخته اند ما موج سواری کنیم.
لاله افتخاري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم یادواره هفت هزار شهیده زن کشور و 33 شهیده زن گیلان با بیان این که جهاد در راه خدا یکی از در های بهشت است که خداوند بر روی بندگان ویژه خود می گشاید، افزود: شهدا  هر حرکتی که انجام می دادند تنها برای رضای خداوند بود.

 

وی با بیان این که امروز اگر سر سوزنی از معرفت شهدا به ما رسیده باشد باید آن را حفظ کنیم، گفت: امروز نباید شاهد اینگونه رفتار ها باشیم که برخی از همسران، فرزندان شهدا از راه شهدای خود فاصله گرفته اند و برخی از همسران شهدای ما نامه هایی نوشته اند که نشان می دهد از سوی دشمن بازی خورده اند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این که بانوان ایرانی سرداران و افسران خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی هستند، بیان کرد: بعضی از احساسات پاک گاهی مورد سوء استفاده قرار می گیرد و برای منافع عده ای مثلاً در زمان انتخابات مورد استفاده قرار می گیرد و همسران شهدا و خانواده های آن هوشیار باشند اشک را شما ریخته اید و دل سوخته شما هستید  نگذارید دیگران سوء استفاده می کنند.

 

افتخاری با تاکید بر این که سیره شهدا پیروی از ولایت، قرآن و عترت بود و خانواده آنها نیز از این مهم حرف می‌زنند و به آن عمل می‌کنند، تصریح کرد: راه حضرت زینب(س) و امام سجاد روایت گری است و اگر آنها از کربلا و ابا عبدالله(ع) روایت نمی کردند امروز انقلاب اسلامی ما هم نبود.

 

وی با اشاره به اسلام اموی معاویه و اینکه معاویه با استفاده از نام اسلام به سود جویی و مال اندوزی پرداخت، اظهار داشت: این همان اسلامی است که امروز از شبکه های ماهواره ای برای مسلمانان تبلیغ می شود و اسلام مورد نظر شیطان بزرگ آمریکا است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اسلام آمریکایی اسلامی را می پسندد که بصیرت بخش و پیشرو نباشد، اظهار داشت: این اسلام تهدیدی برای غرب نیست و مسلمانان را دچار رخوت می کند بنابراین شیطان بزرگ تلاش می کند که ما را از اسلام ناب دور کند.

 

افتخاری با بیان این که دنیای غرب و سازمان های بین المللی در برابر کشتار غزه و جنایت های عراق و سوریه سکوت کردند، گفت: سازمان های حقوق بشر در دنیا در برابر اسارات بردن انسان ها و فروخته شدن اعضای بدن انسان و جنایت های داعش صدایش در نمی آید، اما اگر ما برای قتل و یا خیانتی در کشور حکم اعدام صادر کنیم دم از خشونت علیه زنان می زند.

 

وی سکوت سازمان های بین الملی در مورد فروخته شدن زنان از سوی داعش در عراق را نابخشودنی دانست و تصریح کرد: باید با روشنگری ابعاد گوناگون نقشه های استکبار را برای جوانان تشریح کرد و تا همگان بدانند که دشمن هرگز دلش برای ما نمی سوزد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز دشمن برای شبکه های مجازی چون وایبر در داخل کشور بسیار هزینه می کند، افزود: باید از این شبکه ها به نفع خود بهره برداری کنیم و از تهدید شبکه های مجازی یک فرصت طلایی ایجاد کنیم و حال که آنها موج ساخته اند ما موج سواری کنیم.

 

وی با تاکید بر این که باید از تحریم ها به نفع خود بهره گیریم، تصریح کرد: نباید کوتاه بیاییم و محکم خود را مدیریت و از تهدید تحریم ها فرصت طلایی ایجاد کنیم.

 

نماینده مجلس با تاکید بر این که در مجلس شورای اسلامی با توجه به فشردگی کار به درخواست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فراکسیون دفاع مقدس راه‌اندازی شد و کارگروه‌های کاربردی برای حفظ و نشر این فرهنگ راه‌اندازی شده است، افزود: وظیفه دینی ما روایتگری و نشر ارزش‌های اسلامی است، باید راه درست را به جوانان نشان دهیم.

 

افتخاری با تصریح بر این که اگر جوانان ما به سمت شهدا و اهل بیت(ع) بروند با نشاط و خستگی‌ناپذیر راه زندگی را پیش می‌برند و عکس شهدا باید در درب و دیوار خانه جوانان نصب شود، گفت: زنان ایرانی وظیفه روایتگری ارزش‌های اسلامی را دارند و دنیا به دنبال پیروزی از الگوی زن مسلمان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها از الگوی نخست زن پستونشین و الگوی دوم که زن غربی شده و زن بودن را فراموش کرده راضی نیستند و وقتی ما الگوی سوم الگوی زن مسلمان را معرفی می‌کنیم استقبال می‌کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به قانون ساماندهی مدل و لباس در مجلس افزود: این قانون گام به گام اجرایی می‌شود و تلاش ما این است که چادر را از هویت ما حذف نکنند، مشاوره، بازدید و نقد جزو برنامه‌های کاری ما است.

 

وی تصریح کرد: بودجه برای قانون مدل لباس فراهم شده و به دنبال افزایش بودجه هستیم، دولت نیز اندک بودجه‌ای در این زمینه در نظر گرفته است.

 

افتخاری همچنین درباره برنامه های صدا و سیما گفت: سریال ها و برنامه های تلویزیونی ما باید برای جوانان راهگشا باشند و ترویج دهنده سبک زندگی باشند با توجه به اینکه مسؤولان ما کار خود را به درستی بلد هستند اما از سوی ما نیز تذکرات لازم داده می شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان امر به معرف و نهی از منکر امروز باید به تکلیف و یک سلاح تبدیل شود، افزود: اگر به این فریضه الهی  درست عمل نشود پیام عاشورا دریافت نشده است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات