۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۴۱۰۲۶
سرپرست حجاج ایرانی:

جنایات صورت گرفته در منطقه نشان دهنده عمق رذالت وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: آدم‌کشی، غارت خانه‌ها، سر بردین، جهاد نکاح و برده‌کشی تنها گوشه ای از جنایات بشری گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه است.
قاضي عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز در همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی اظهار داشت: توفیق زیارت مرقد پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) فرصت بزرگی برای تطهیر در اقیانوس معرفت الهی و زمینه‌ای برای تحول روحی و اخلاقی در جامعه است.

 


وی افزود: خداوند متعال پس از نزول قرآن به عنوان قانون اداره جامعه بشری، رهبران معصوم را فرستاد تا در هدایت بشریت به سمت سعادت دنیا و آخرت نقش‌آفرینی کنند، با این حال هنوز بشر امروز تفاوت چندانی با دوران جهالت ندارد، چراکه در بسیاری از مناطق دنیا از عدالت، مساوات و رعایت حقوق بشر خبری نیست، بلکه این‌هغا حربه سیاسی برای فشار به ملت‌ها هستند.

 


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر قرآن و مکتب نبوت و اهل بیت را ضامن سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: زیارت ائمه اطهار زمینه تقرب به درگاه الهی و انس با آیات روح‌بخش قرآن را فراهم می کند، متأسفانه نگاه مردم به زیارت قبور ائمه گاه نگرشی صرفا حاجت‎‌خواهی و حاجت‌دهی است که بایستی اصلاح شود.

 


سرپرست حجاج ایرانی امام‌شناسی را ضروت لازم برای زیارت با معرفت دانست و گفت: باید عارف به حق اهل بیت بود، این وظیفه روحانیان کاروان های زیارتی عتبات است که در جهت ارتقای معرفتی زائران تلاش کنند، ادعای شیعه بودن کار آسانی نیست، شیعه واقعی باید اعمال و رفتارش تنها در نماز و روزه خلاصه نشود.

 


وی با تأکید بر سوق دادن نیات زائران عتبات عالیات و دیگر ائمه اطهار به سمت حاجات معنوی گفت: بهره‌برداری از برکات معنوی زیارت ائمه ضرورتی مهم و انکارناپذیر برای بیداری و آگاهی جامعه است، که بخشی از این مسؤولیت مربوط به مداحان و روحانیان کاروان هخای زیارتی عتبات عالیات می باشد.

 


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سبک‌های جدید و موهن مداحی گفت: دشمنان از چنین وضعیتی علیه تشیع سوء استفاده می کنند، البته مسأله به اینجا ختم نمی شود، محتوای اشعار نیز باید غنی و در شأن اهل بیت باشد، بنا به نظر مراجع عظام تقلید هرگونه اهانت به صحابه و خلفا و مقدسات دیگر مذاهب حرام است.

 


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تفرقه‌افکنی وهابیت در سراسر نقاط جهان اظهار داشت: وهابیت عمق رذالت خود را در قضایای اخیر نشان داد، آدم‌کشی، غارت خانه‌ها، سر بردین، جهاد نکاح و برده‌کشی تنها گوشه ای از جنایات بشری گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه است، این جریان انحرافی تنها 400 امام جماعت روحانی اهل سنت را سر بریده‌اند. ببینید با ایزدی‌ها و مسیحی ها چه کرده‌اند.

 


وی ادامه داد: مداحان و روحانیان کاروان‌ها باید معرفت زائران را ارتقا بخشند تا با یک شبهه وهابیت احساس خطر نکنیم، به عبارت دیگر علما باید با جهل و بدعت برخورد کنند، امروزه صدها ماهواره و میلیون ها برنامه و روش جدید به دنبال غازت ایمان مردم هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات