۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۴۱۰۳۵
وزیر اقتصاد:

مجلس و مردم شرایط خاص کشور را درک کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اقتصاد با تاکید بر این که انتظار داریم مردم و مجلس شرایط خاص کشور را درک کنند، فعالیت های اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی کرد.
علي طيب نيا ديدار وزير اقتصاد با مراجع و علماي قم ديدار وزير اقتصاد با مراجع و علماي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وزیر اقتصاد و دارایی امروز در دیدار با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی شرایط فعلی اقتصادی کشور را دشوار توصیف کرد و افزود: دولت انتظار دارد مراجع و مردم با دولت همدلی داشته باشند و مجلس و دیگر مسؤولان نظام از بروز اختلافات جلوگیری کنند.
دکتر علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی فعالیت های اقتصادی دولت در یک سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دولت در بدو فعالیت خود با مشکلات عدیده ای روبرو بود ولی با یاری خداوند متعال همدلی علما و مراجع، تلاش مسؤولان دولتی و نظام و کمک و همکاری مردم به نتایج خوبی دست یافتیم.
وزیر اقتصاد و دارایی از تورم نزولی و رشد مثبت اقتصاد کشور خبر داد و افزود: در مجموع طی دو سال اقتصاد کشور ده درصد رشد داشته است ولی هنوز به شرایط سال نود نرسیده ایم.
دکتر طیب نیا رشد مثبت اقتصاد کشور را در سال نود و سه پیش بینی کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری در ایران که طی چند سال گذشته منفی شده بود مثبت شده است و در صنایع خودروسازی و پتروشیمی رشد پنجاه تا شصت درصد را شاهد هستیم.
وی رشد اقتصادی کشور را در بنگاه های بزرگ اقتصادی قابل مشاهده توصیف کرد و ابراز داشت: مردم رشد اقتصادی و کاهش تورم را حس نکرده اند زیرا هنوز رشد مثبت اقتصادی هنوز در بنگاه های کوچک تأثیر نگذاشته است که در آینده ای نزدیک قابل لمس خواهد بود.
وزیر اقتصاد و دارایی از کاهش قیمت نفت در کنار تحریم های ناعادلانه غرب سخن گفت و تصریح کرد: حجم فروش نفت ایران را سیاستمداران آمریکایی تعیین می کنند و هیچ جای فعالیت بیشتر برای ما به منظور فروش بیشتر نفت باقی نگذاشته اند و علاوه بر آن نیز به دنبال اختلاف با روسیه با پایین آوردن قیمت نفت سعی در وارد کردن فشار بیشتر به این کشور و جمهوری اسلامی ایران را دارند.
دکتر طیب نیا اعلام کرد: در مذاکره با وزرای نفت کشورهای عربی پیش بینی های متفاوتی درباره نزول قیمت نفت شنیده ام؛ ولی در آخرین پیش بینی پایین ترین قیمت آن را 25 دلار ذکر کرده اند ولی مهم آن است که این قیمت تا چه زمانی در این جایی که هست باقی خواهد ماند.
وی از برنامه ریزی در بودجه سال آینده مبتنی بر نفت 72 دلار خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به دنبال اصلاح در برنامه بودجه هستند و در آن به دنبال تجدید نظر درباره قیمت نفت و تقلیل آن به 40 دلار هستند.
وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: با بودجه ای که مبتنی بر نفت 40 دلاری باشد می بایست بسیاری از هزینه های اضافی حذف شود، پروژه های عمرانی می بایست اولویت بندی شوند و در مورد اجرای پروژه های استانی نیز تجدید نظر شود.
دکتر طیب نیا حمایت علما و همراهی مردم را خواستار شد و ادامه داد: نمایندگان مجلس و مسؤولان کشور می بایست در این شرایط سخت از ایجاد اختلاف بپرهیزند و پرداختن به اختلافات گروهی حزبی و جناحی را برای فرصتی دیگر بگذارند. /836/پ202/ج
 
ارسال نظرات