۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۴۱۰۹۳
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در حیات پیام‌های الهی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به پیام ادیان آسمانی، به‌ویژه دین مبین اسلام، گفت: پیام ادیان الهی که با فطرت آدمی سازگار بوده و آموزه‌های ابلاغی آن بر مخاطب شناسی به هنگام و بهره‌گیری از عقل و خرد استوار است، همواره از مؤثرترین پیام‌ها بوده و انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در احیای پیام های الهی بود.
حجت الاسلام مسعودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در مراسم افتتاحیه «مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» نمایندگی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: ارتباطات به لحظه و فراگیر یکی از واقعیت‌های مؤثر و سرنوشت‌ساز جهان امروز است و این حقیقت به‌موازات پیدایش و گسترش کمی و کیفی خود، فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری را نیز به همراه آورده است.

 

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به پیام ادیان آسمانی، به‌ویژه دین مبین اسلام، تصریح کرد: پیام ادیان الهی که با فطرت آدمی سازگار بوده و آموزه‌های ابلاغی آن بر مخاطب شناسی به هنگام و بهره‌گیری از عقل و خرد استوار بوده است، همواره در طول تاریخ، از مؤثرترین و پردامنه‌ترین پیام‌ها به شمار آمده است.

 

رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که طلوع عالم‌تاب خورشید انقلاب اسلامی واقعیت انکارناپذیری را در جهان امروز نمایان ساخته است، گفت: این واقعه نقطه عطفی در تجدید حیات پیام‌های اسلامی با بهره‌گیری از فضای ارتباطی جدید به وجود می‌آورد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هرچند این تحول عظیم مانع از غرور انسان به خود نگردیده و آنان را به معارضه‌ای جدی واداشت، اما پیام توحیدی جامعه پیشرو اسلامی، بانشاط و پویایی آسمانی خویش، سحر ساحران و فریب جاعلان را باطل کرده و جهانی نو از آگاهی، تعقل و تحرک را نوید داد.

 

حجت‌الاسلام مسعودی افزود: در جهان امروز می‌توان ادعا کرد که بیشترین تردیدها و تشکیک‌ها در دوره کنونی ظهور و بروز یافته است و این تشکیک‌ها دل‌های پاک و روح‌های صاف مشتاقان را هدف گرفته است؛ همچنین ارتباطات جهان حاضر و دنیای پیرامون یکی از واقعیت‌های مهم در ایجاد تهدیدها بوده است که آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی و دستاوردهای این عرصه خواهد توانست جامعه را تا حدی از تهدیدها دور کند.

 

وی با اشاره به کنکاش‌های علمی دانشمندان تجربی در بیشتر عرصه‌های جامعه، گفت: از سوی دیگر کنکاش‌های علمی دانشمندان علوم تجربی در عرصه‌های مختلف و پیشرفت علم و فن‌آوری از سویی و پیدایش جریان‌ها و مکاتب فکری و فلسفی گوناگون نیز، چالش‌های بسیار جدی را فراروی متدینان قرار داده و وظیفه آنان را برای ارائه پاسخ‌های معقول، منطقی و بر اصول اسلامی دوچندان کرده است.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این پیام که احساسات و عواطف لطیف و ناب انسانی را مدنظر قرار داده، صداقت را در حوزه محتوا و تأثیر و کارکرد بر اساس صدور مجاری پاک‌سیرتان، ملاحظه نموده است.

 

وی با اشاره به سیره  برخاسته از رسالت اصلی عالمان دینی در هدایت مردم، افزود: عالمانی که همواره با ظهور بدعت در جامعه خود، به رسالت الهی خویش عمل کرده و در برابر شبهات و تهدیدها قد علم کرده و آرامش را به ذهن و ضمیر جامعه اسلامی می‌آوردند هدایایی از سوی خداوند هستند.

 

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به حرکت دفتر تبلیغات اسلامی در مسیر توسعه و تقویت و ایمان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی همواره تلاش کرده است تا با حرکت در مسیر توسعه و تقویت ایمان، بصیرت و دین‌داری عباد با تبیین معارف دینی، گسترش فضایل اخلاقی، جریان سازی فرهنگی و تبلیغی بر اساس آموزه‌های وحی و تعالیم اهل‌بیت قدم برداشته و به بهترین نحو سیره ائمه را تبیین و گسترش دهد./9315/پ203/ب5

ارسال نظرات