۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۴۱۰۹۴
سرلشکر فیروزآبادی عنوان کرد؛

نواب صفوی احیاگر روحیه جهادی/ کسب تکلیف از علما روش شهید نواب

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد کل کشور نیروهای مسلح، طلاب را به حساسیت در مسائل مهم کشور سفارش کرد و افزود: طلاب باید به گونه ای زندگی کنند که در برابر هر مسأله مخالف اسلام و مسلمانان حساس باشند و در مقابل شکنندگان حدود اسلام، انقلاب و امام راحل بایستند.
سردار سيد حسن فيروزآبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امروز در همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام در قم با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا، مجاهدین را دارای مقام والایی بیان کرد و گفت: خداوند به مجاهدین فضیلت داده است و ان ها را افضل قرار داده است و همان گونه که امام علی(ع) می فرماید از احوالات دیگرا درس بگیرید ما باید از این فضلیت دادن خداوند عبرت بگیریم و از خدا بخواهیم به ما هم فضیلت جهاد را بدهد.
 
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در رابطه با شهدای فدائیان اسلام خاطرنشان کرد: اگر رهبر انقلاب به شهید نواب صفوی سلام می دهد و می فرماید سلام بر آن پیشاهنگ شهادت در زمان ما به این معنی است که هم شهادت آن ها را تأیید کند و هم جهادشان را و این یعنی این شهدا زنده اند.
 
فیروزآبادی به استواری شهید نواب صفوی در برابر طاغوت اشاره کرد و افزود: نواب صفوی مردی بزرگ بود که در دوران طاغوت و در لباس روحانیت کلام خدا را جاری کرد و گفت هرکس را که ما تشخیص بدهیم در نفوذ اجانب و تعدی به حریم اسلام بخواهد در قانون گذاری عملی انجام بدهد محکوم به مرگ است.
 
رییس ستاد کل کشور نیروهای مسلح نواب صفوی را دارای روح بلندی دانست و تصریح کرد: اگر طلبه بخواهد پیشرفت کند الگویی مثل نواب صفوی می خواهند و باید از روح بلند این شهید بهره برد و چه بسا می توان با ساخت مدرسه علمیه در نزدیکی مزار شهید نواب صفوی از برکات این شهید بهره ها برد.
 
وی با اشاره به عشق نواب صفوی در برداشتن قدم در راه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: نواب صفوی آتش دل سوزی برای اسلام در دلش روشن بود و این باید برای طلاب الان بهره ببرند و برای حضور در طلبکی به این وظیفه عشق بورزند.
 
فیروزآبادی به درستی راه شهید نواب صفوی اشاره کرد و ابراز داشت: کاری که نواب صفوی آغاز کرد و در این را مبارزه مسلحانه کرد و هر کس را دین و کشور خللی ایجاد کند را محکوم به مرگ می کرد قابل تأیید است و این هدف با هدف تروریسم تفاوت دارد زیرا تروریست ها در اعمال خود مردم مظلوم و بی گناه را می کشند که به شدت در اسلام ذم شده است و مقایسه هدف اسلامی با هدف تروریستی ابلهانه است.
 
وی با اشاره به گوشه ای از فعالیت های فدائیان اسلام گفت: فدائیان اسلام اگر کسی می خواست در پیشبرد اهداف اسلام مشکلی ایجاد کنند و راه اسلام را تغییر دهند او را می کشتند و این کارهای بزرگ بود که مورد تأیید و ستایش است و اعدام نواب صفوی به گونه ای بود که امام راحل را به شدت متأثر کرد چون نواب صفوی کسی بود که روحیه جهادی را زنده کرد.
 
رییس ستاد کل کشور نیروهای مسلح طلاب را به حساسیت در مسائل مهم کشور سفارش کرد و افزود: طلاب باید به گونه ای زندگی کنند که در برابر هر مسأله مخالف اسلام و مسلمانان حساس باشند و در مقابل شکنندگان حدود اسلام، انقلاب و امام راحل بایستند.
 
وی به فریب های شیطان در تمامی دوران ها اشاره و تأکید کرد: با توجه به این مسأله که کشور ایران اسلامی است و مقامات این کشور هم اسلامی انتخاب می شوند قانون اسلامی اقدام می کند ولی با توجه به وجود شیطان و فریب های شیطان، طلبه ها باید بیدار باشند و واجب است امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه دارند.
 
فیروزآبادی در ادامه افزود: نواب صفوی هم یک طلبه معمولی و اهل درس بود و زمانی که دید کسانی در مقابل اسلام ایستاده اند با کسب اجازه از مراجع زمان وظیفه و تکلیف خود را برای اسلام اجرا کرد و آن هایی که قتلشان واجب بود را کشت.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح الله اکبر نواب صفوی و یارانش را پای چوبه تیر آغاز انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: الله اکبر نواب صفوی نتیجه اش در سال 57 مشخص شد و شاه را از ایران خارج کرد و فدائیان کبریت جهاد را آتش زد و امام خمینی(ره) مشعل انقلاب اسلامی را روشن کرد و نواب صفوی شهید شد اما راه او همچنان ادامه دارد زیرا کار شهید مثل خود او زنده است./1322/پ202/س
ارسال نظرات