۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۴۱۱۰۳
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

آسیب های وارده به کشور نتیجه عدم استفاده از ظرفیت ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی ضمن طرح سؤالاتی گفت: آسیب هایی که به نظام وارد می شود نتیجه استفاده نکردن درست از مدیران میانی با ظرفیت است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد شهرستاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی صبح امروز در دیدار با دکتر علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تجلیل از خدمات ارائه شده توسط این وزیر گفت: بسیاری از مشکلات نظام توسط مدیران موجود قابل حل است.
 
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: تخصص و تعهد شما ثابت شده است لیکن در مدیریت فعالیت های مدیران زیر دست باید طوری حرکت شود که با استفاده از تعهد ها و تخصص های آنها باعث جلوگیری از ورود آسیب به نظام جمهوری اسلامی ایران شوید.
 
وی به هزینه پنجاه میلیاد تومانی سالانه تعویض پول های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این در حالی است که نسبت به کشورهای همسایه کیفیت پول کاغذی در دسترس مردم بسیار پایین تر است و هزینه پانزده میلیون دلاری به طور سالانه جای تعجب دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی صحبت درباره فعالیت های بانکی که سؤال اصلی و کلیدی مراجع و علما است را به جلسات آینده و فرصت های بیشتر موکول کرد.
 
طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی ضمن گزارشی از عملکرد یک سال گذشته آن را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حمایت مردم، مراجع و علما باعث شد از شرایط سخت گذشته با موفقیت عبور کنیم ولی شرایط فعلی با قیمت نفت 40 دلار شرایط سخت تری را برای ما رقم خواهد زد.
 
وی در توضیح نحوه فروش نفت ایران ابراز داشت: به علت تحریم ها و شرایط ویژه، ایران حتی مجبور است برای فروش نفت خود قیمت های پایین تری را به خریداران پیشنهاد دهد که مزید بر مشکلات این دولت است.
 
وزیر اقتصاد و دارایی بر لزوم وحدت و هماهنگی بیشتر بین مسؤولان تأکید کرد و افزود: در جنگ نفت که مخاطب اصلیش ایران است ضرورت دارد هماهنگی و وحدت بیشتری بین نهادهای مختلف انجام شود و اختلاف چیزی است که دشمن در این شرایط از ما انتظار دارد.
 
طیب نیا با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب گفت: علاوه بر دستور رهبر معظم انقلاب شرایط کنونی ما را مجبور کرده است تا به صورت جدی تر به سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و سعی کنیم تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم و در این مسیر به حمایت مراجع و علما نیازمندیم.
 
وی در پاسخ حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار داشت: کیفیت پول افزایش خواهد یافت و در کنار این مسأله استفاده بیشتر از کارتهای اعتباری که نقش پول کاغذی را در معاملات کم رنگ می کند مورد توجه دولت است؛ در این زمینه استفاده از پول های درشت نیز می تواند ما را در کیفیت بالاتر پول کاغذی یاری رساند.
 
وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: مسأله سودهای بانکی بحث جدی دولت است؛ چون تورم پایین آمده، نرخ سود هم باید پایین بیاید؛ در این راستا ابتدا می بایست ارزش پول ملی را تثبیت و نرخ تورم را نیز مهار کنیم.
 
طیب نیا تأکید کرد: فعالیت های بانکی موضوع مهمی است که هفته ای چند جلسه برای حل و فصل آن در وزارتخانه برگزار می شود؛ نرخ سود باید از نرخ تورم بالاتر باشد که این اتفاق افتاده است؛ اختلاف در مسأله عقود شرعی و همزمان آثار اقتصادی مثبت است که در حال پیگیری آن هستیم./836/پ202/ج

 

ارسال نظرات