۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۱۱۱۱
فرمانده سپاه کربلا مازندران:

راهیان نور بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلا مازندران، برنامه فرهنگی راهیان نور را بهترین ابزار برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: هر چه فرهنگ و آرمان های دفاع مقدس در جامعه ما بیشتر نهادینه شود به حتم آثار هجمه های فرهنگی دشمن نیز در کشور کاهش خواهد یافت.
فرمانده سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به این که رزمایش عظیم راهیان‌نور به عنوان برنامه ملی بیش از 15 سال در کشور اجرایی می‌شود، گفت: 28 هزار نفر سهمیه مازندران در اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزی است.

 

وی با بیان این که راهیان نور نقش فرصتی برای ترویج آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس است، افزود: مقام معظم رهبری درباره راهیان ‌نور می‌فرمایند نباید اجازه دهیم حماسه دفاع مقدس دچار فراموشی شود.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران، برنامه فرهنگی راهیان نور را بهترین ابزار برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: هر چه فرهنگ و آرمان های دفاع مقدس در جامعه ما بیشتر نهادینه شود به حتم آثار هجمه های فرهنگی دشمن نیز در کشور کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان این که دستگاه های اجرایی اعتبارت فرهنگی خود را صرف راهیان نور کنند، بیان داشت: اثر گذاری فرهنگی راهیان نور در ایستادگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب با حفظ و حراست و ترویج ارزش های دفاع مقدس در جامعه محقق می شود.

 

سردار بابایی با اشاره به این که راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است و حضور وسیع ملت ایران در این حرکت مقدس و مکان‌‌های شریف جنگ روانی دشمن را پاسخ داده و خنثی می‌کند، گفت: اعزام کاروان‌‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی را دریچه‌ای برای ورود ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عامه است.

 

وی از دیگر اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور را آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با افتخارات ملی و ارتقای روحیه دفاعی و مقاومت و ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت در جامعه عنوان کرد.

 

بابایی با اشاره به این که سنتی که در اجرای برنامه‌های راهیان‌نور آغاز شده باید ادامه یابد، گفت: بخش محوری اجرای راهیان‌نور بر عهده سپاه است که برپایی شایسته این سفر معنوی مستلزم مشارکت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

 

وی با اشاره به این که جشنواره‌ای برای انعکاس اثرات راهیان‌نور در کشور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: سپاه کربلای مازندران در ورودی خرمشهر، دارای اردوگاهی با ظرفیت پذیرایی دو هزار نفر است که در اربعین حسینی امسال خدمات رسانی به زائران حسینی برای عزیمت به کربلا  به عنوان حلقه وصل کربلای ایران و کربلای امام حسین(ع) به نحو شایسته ای انجام شد.

 

فرمانده سپاه کربلا با بیان این که این اردوگاه امسال افتخار داشت راهیان‌نور را به راهیان حسینی متصل کند، افزود: مدیریت تجمع اربعین با اردوگاه‌هایی که داشتیم به خوبی انجام شد ضمن خدمات اقامتی، اتوبوس‌های سپاه در سراسر کشور در اختیار زائران بود.

 

سردار بابایی با اشاره به این که فعالیت راهیان‌نور هر روز گسترده‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث خدمات راهیان‌نور، به سمت عتبات عالیات سوق داده شده و ظرفیت تا این حد افزایش یافته است.

 

وی با بیان این که از سه سال گذشته تاکنون اردوهای راهیان‌نور در همه ماه های سال انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته تنها پایه های دوم دبیرستان به مناطق دفاع مقدس اعزام می شدند، اما امسال از پایه های اول تا پایان دبیرستان را در بخش اردوهای دانش‌آموزی راهیان‌نور مدیریت می‌کنیم که از مجموع اعزام ها قریب به چهار هزار نفر را به مناطق غرب و مابقی به جنوب اعزام می شوند.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که اردوهای دانشجویی راهیان‌نور هم از سوی وزارت علوم برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته با اعزام سه هزار و 500 دانشجوی بسیجی در قالب اردوهای دانشجویی مازندران، این استان رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

 

وی با بیان این که از سی اردیبهشت تا قبل از اربعین رقم بالایی در اعزام به اردوهای راهیان‌نور داشتیم و در زمینه اردوهای دانش‌آموزی 27 هزار نفر و دانشجویی هم سه هزار و 500 نفر اعزام می‌شوند، گفت: در بخش مردمی هم 24 هزار نفر اعزام می‌شوند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات