۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۱۲۷
تولیت آستان ضرت عبدالعظیم حسنی:

ظلم و خودپسندی سبب غضب الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: ظلم از موارد کسب غضب الهی است فرعونیان به دلیل ظلم و ستمی که در حق مردم داشتند نتوانستند حق را بپذیرند.
محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شامگاه پنجشنبه در تفسیر کلمه «غیرالمغضوب علیهم» از سوره حمد که در مصلی شهر ری برگزار شد، گفت: قوم فرعون بعد از قوم عاد از اقوام مورد غضب الهی بودند زیرا آنها با نمایشی دروغین از عظمت خود در مقابل خداوند مردم را به اطاعت از خود وا می‌داشتند به همین دلیل خداوند بر آنها خشم گرفته و همه را نابود کرد.

 

وی افزود: خداوند داستان هلاکت فرعونیان را در قرآن درس عبرت برای همه افراد در همه قرون قرار داده که مانند آنها عمل نکنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به مسأله خودپسندی به عنوان یکی از راه‌های کسب غضب الهی اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: هر کس خودپسند باشد هلاک می‌شود، فرعون به دلیل خودپسندی از حضرت موسی(ع) اطاعت نکرده و به هلاکت رسید.

 

خودپسندی ارث شیطان است

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری با بیان این‌که بسیاری از بیچارگی انسان در زندگی فردی و اجتماعی به دلیل خودپسندی است، گفت: حضرت عیسی(ع) می‌فرمایند: من بسیاری از امراض و حتی مردگان را به اذن خداوند شفا داده و زنده می‌کنم اما بیماری خودپسندی را نمی‌توانم درمان کنم انسان خودپسند انسان احمقی است که تصور می‌کند کسی بهتر از او نیست این بیماری ارث شیطان است.

 

وی با اشاره به مغرور شدن فرعون به ثروت و دارایی خود در مقابل حضرت موسی(ع) بیان داشت: فرعون در مقابل حضرت موسی(ع) به ثروت و دارائی خود مغرور شده و او را به خاطر نداشتن ثروت تحقیر می‌کرد، امروز نیز برخی مانند فرعونیان بدون توجه به دینداری و اخلاق حسنه صرفا مادیات را ملاک ازدواج قرار داده و زمینه فساد در جامعه را محقق می‌سازند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه ابراز کرد: مستکبران تلاش می‌کنند با بی‌هویت کردن دیگران از طریق ظلم و زور به منافع مورد نظر خود دست یابند اما پیامبران و اهل بیت(ع) به مردم آموزش می‌دهند که به هیچ عنوان زیر بار ظلم و ستم نروند.

 

متکبران وارد بهشت نمی‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری با اشاره به کبر و غرور به عنوان یکی دیگر از ابزار غضب الهی اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند: هر کس به اندازه ذره‌ای کبر داشته باشد وارد بهشت نمی‌شود، فرعونیان به دلیل کبر و غرور حاضر به فروتنی و اطاعت از خداوند نشدند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان با اشاره به ظلم به عنوان یکی دیگر از موارد غضب الهی خاطرنشان کرد: ظلم از دیگر موارد غضب الهی است فرعونیان به دلیل ظلم و ستمی که در حق مردم داشتند نتوانستند حق را بپذیرند. /807/پ202/ب6

ارسال نظرات