۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۴۱۱۳۴
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر:

قرائت قرآن و تدبّر در آن راه نجات از هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) هوای نفس، ترک صله رحم، حب مال دنیا و بدعت در دین را از مهم ترین نگرانی های پیامبراکرم(ع) دانست و گفت: در قرآن از هوای نفس به عنوان هوای شیطانی یاد شده است که تنها راه نجات از آن قرائت قرآن و تدبّر در آن است.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید حسن کاظمی علوی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) پنجشنبه شب در جمع قاریان و حافظان مراسم قرائت قرآن جواد الائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان از دعای کمیل به عنوان مناجات امیرالمومنین(ع) نام برد و گفت: تکرار بار دوم و سوم اذکار و کلماتی که در دعای کمیل و دیگر داعیه، اگر فقط به نیت ورورد به دعا و  قصد قربت الی الله نباشد مورد قبول خدا نیست. 

 

وی جود را بالاتر از سخاوت و کرامت دانست و یادآور شد: انسان توسط جود، نزدیکی به خدا، توفیق شکرگزاری و ذکر دائمی خدا را به دست خواهد آورد،از این رو نزدیک ترین انسان ها به خداوند متعال افرادی هستند که از تواضع، فروتنی و اخلاق نیک برخوردار هستند. 

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع)، حب به مال دنیا را سبب کم رنگ شدن مهر و صفا در زندگی دانست و با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: حب مال دنیا یکی از عوامل بی توجهی به صله رحم است که سبب مرگ های زودهنگام است. 

  

وی در ادامه از بشارت و انذار به عنوان سنت پیامبراکرم نام برد و یادآور شد: رخنه ها و شکاف های موجود در جامعه امروز از جمله مواردی هستند که پیامبراکر(ص) در صدر اسلام آن را گوشزد و اظهار نگرانی کرده بود.

 

حجت الاسلام کاظمی، هوای نفس، ترک صله رحم، حب مال دنیا و بدعت در دین را از مهم ترین نگرانی های پیامبراکرم(ع) دانست و افزود: در قرآن از هوای نفس به عنوان هوای شیطانی یاد شده است که  تنها راه نجات از آن قرائت قرآن و تدبّر در آن است.

 

وی همچنین حب مال دنیا را یکی دیگر از خصلت های شیطانی دانست و با اشاره به این که در جامعه امروز نیز برخی برای ثروت اندوزی با یکدیگر مسابقه گذاشته اند یاد آور شد: این موضوع خود دلیلی بر بی توجهی انسان ها به کسب روزی حلال و پرهیز از حرام خدا در کسب و کار است.

 

به گفته وی، بی توجهی به رفت و آمدهای خانوادگی و دوری از آنها و اهمیت ندادن به صله رحم سنت پیامبراکرم(ص) در جامعه امروز سبب کم رنگ شدن دوستی ها و مرگ های زودهنگام شده است. 

 

حجت الاسلام کاظمی در ادامه با اشاره به  فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رد کردن اسلام آمریکایی افزود: بدعت های به وجود آمده در دین یکی از مهمترین دلایل فاصله مسلمانان است که داعش نمونه بارز این بدعت است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) گفت: برخی ها در راه ولایت و پشت سر ولایت قرارداشتند اما در ادامه نتواستند در این مسیر ثابت قدم باشند و از مسیر ولایت منحرف شدند که نمونه های بارز آن در صدر اسلام نیز وجود داشت./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات