۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۴۱۱۵۷
امام جمعه موقت اصفهان:

انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر نقشه آمریکا و صهیونیست است/ غرب به اقتدار ایران اسلامی اعتراف کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: همان طور که یازده سپتامبر و برج‌های دوقلو دست خود آمریکا و صهیونیست بود تا جنگ صلیبی به راه بیندازند، مسأله ترورهای داعشی‌ها در فرانسه نیز نقشه خودشان بود.
حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) اصفهان برگزار شد، با اشاره به اتفاقاتی که در فرانسه افتاد و انتشار کاریکاتورهای علیه پیامبر(ص) گفت: این سناریو ساخته و پرداخته دست خود آمریکا و صهیونیست  است، همان طور که یازده سپتامبر و برج‌های دوقلو دست خودشان بود تا جنگ صلیبی به راه بیندازند، مسأله ترورهای داعشی‌ها نیز نقشه خودشان بود.

 

وی بیان کرد: آنان به دنبال این هستند که جریانی اسلام‌ستیز راه بیندازند و داعش را به حساب اسلام بنویسند و تمام این توطئه‌ها برای لکه‌دار کردن چهره اسلام است و این را همه آزادگان عالم می‌فهمند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با محکوم کردن این جنایت‌ها و اهانت‌ها به پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: فرانسوی‌ها ادعای حقوق بشر دارند و اگر کسی منکر هولوکاست شود آن را به زندان می‌اندازند و اعدام می‌کنند، اما اگر کسی به یکی از پیامبران خدا توهین کند در برابر او هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: این ادعای حقوق بشر و ساکت ماندن در برابر توهین به پیامبر(ص) یک نوع بربریت و وحشی‌گری قرن بیستم است، اهانت به مقدسات آزادی بیان نیست و باید در برابر این اهانت‌ها خاموش نشوند.

 

حجت‌الاسلام رهبر ابراز کرد: کسانی که در عربستان نان خانه خدا را می‌خورند، این قدر غیرت دینی ندارند که در برابر جنایت‌ها و اهانت‌هایی که به بزرگ‌ترین شخصیت بشری می‌کنند، در برابر آن موضع‌گیری کنند و عکس‌العملی در برابر آن نشان دهند.

 

وی گفت: توحش و بربریت غربی‌ها است که سه میلیون کاریکاتور را به پنج زبان دنیا منتشر کردند، آنان یک صحنه جنایت‌بار و جنایتی را درست می‌کنند و پس از آن به پیامبر اکرم(ص) توهین می‌کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این‌که همه ما مسؤول هستیم، ادامه داد: همه جریان‌های سیاسی مسؤول هستند، این نطق‌های پیش از دستور باید به گونه‌ای باشد که آب به آسیاب دشمن ریخته نشود و رسانه‌های بیگانه نیز به دلیل این نطق‌ها قند در دلشان آب می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که نماز جمعه جای نام آوردن این افراد نیست، درباره نطق‌های پیش از دستور خاطرنشان کرد: این جهالت و نادانی است، زمانی است که دولت و مجلس شورای اسلامی واکنش جانانه‌ای به این نطق‌های پیش از دستور آن فرد دادند.

 

حجت‌الاسلام رهبر با اشاره به سالگرد فرار شاه خائن از ایران اسلامی و همچنین شهادت شهید نواب صفوی اظهار کرد: رژیم شاه شهیدانی همچون نواب صفوی شکنجه کردند، مجاهدان و علمای ما را آزار و اذیت کرد، رژیم شاه جشن‌های شاهنشاهی برگزار کرد، روزی که شاه از این کشور رفت مردم شادی کردند، مردم می‌فهمند که شاهان چه می‌کنند و علما و روحانیت در چه جایگاهی قرار دارند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی دست بیگانه را بست و استقلال این مملکت را به وجود آورد، پیشرفت‌هایی که در این مملکت بوده به واسطه جمهوری اسلامی ایران است، جمهوری اسلامی دست بیگانه را از منابع این کشور برید و سرزمین ایران را برای ایرانی نگه‌داری کرد.

 

غرب به اقتدار ایران اسلامی اعتراف کرده است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که اکنون غرب به اقتدار و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده است، ابراز کرد: این ملت بزرگ اگر صدگونه مشکلات داشته باشند اگر پای دین پیش بیاید سینه‌شان را در برابر آماج حملات دشمن سپر می‌کنند.

 

وی فرار شاه معدوم را فرار رذیلت‌ها و ذلت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: مردم آن روز را به عنوان سقوط یک جنایت‌کار جشن گرفتند، اکنون نیز مردم آماده هر گونه فداکاری هستند و منتظر هستند تا رهبر معظم انقلاب لب تر کنند، مسؤولان باید به این مردم خدمت کنند، زیرا این مردم لایق و شایسته خدمت کردن هستند.

 

حجت‌الاسلام رهبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله آب در اصفهان ابراز کرد: در شرایط کنونی باید به مشکلات مردم و به خصوص مسأله آب و کشاورزی توجه کرد، کشور ما ظرفیت کشاورزی و آب فراوان دارد و باید از آن استفاده شود.

 

وی گفت: اصفهان شهری صنعتی است که بیش از 200 تا 300 رشته صنعتی در آن وجود دارد، چرا باید کارخانه‌های ما رو به ورشکستگی باشند، حمایت از صنعت‌گر و بازار فروش برای صنعت وجود ندارد.

 

یادمان نرود حجابی وجود دارد

امام جمعه اصفهان گفت: در باتلاق گاوخونی دود و خشکی بیداد می‌کند، کشاورزان منطقه با خون دل بذری پاشیده‌اند و نگاهشان به آسمان و وضعیت آب است، از درگاه الهی خواستاریم که باران‌ها رحمت خودش را بر این مردم فروبریزاند.

 

وی با اشاره به این‌که در مسأله آب مدیریت ضروری است، ابراز کرد: مشکلات بی‌آبی و بی‌کاری از یک طرف سبب شده است که وضعیت دشوار شود، متأسفانه چند نفر خارجی را دعوت کرده‌اند تا مسأله باتلاق گاوخونی را حل کنند، برای حل این مشکل باید سراغ صاحب‌نظران داخلی و کشاورزان رفت.

 

حجت‌الاسلام رهبر با تذکر به مسؤولان دولتی اظهار کرد: باید حمایت کرد از کسانی که می‌توانند گلخانه درست کنند یا چاه آبی بزنند یا هر کاری از دستشان برمی‌آید،‌ در اداره‌ها کار نباید گیر کند، باید برای فرهنگ و آموزش و پرورش و آموزش دین به گونه‌ای باشیم که خود را در این امر مسؤول بدانیم.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه اسلامی بیان کرد: یادمان نرود که حجابی وجود دارد، گناه، ماهواره و بی‌حجابی و بدحجابی عادی نشود که وای به حال جامعه‌ای که قبح گناه در آن جامعه ریخته شود./914/پ201/ب6

ارسال نظرات